رشد ۷۱ درصدی مسافران هوایی جزیره قشم

مجتبی شمس نژاد در جمع خبرنگاران، گفت: از ۱۳ تا ۱۷ آذر ماه به مدت پنج روز، ۵ هزار و ۸۱۴ گردشگر از نقاط مختلف ایران و یک خط بین المللی (دبی) وارد جزیره قشم شدند. شمس نژاد افزود: ورود این میزان گردشگر در مقایسه با سه هزار و ۳۹۵ مسافر در مدت مشابه سال […]

مجتبی شمس نژاد در جمع خبرنگاران، گفت: از ۱۳ تا ۱۷ آذر ماه به مدت پنج روز، ۵ هزار و ۸۱۴ گردشگر از نقاط مختلف ایران و یک خط بین المللی (دبی) وارد جزیره قشم شدند.
شمس نژاد افزود: ورود این میزان گردشگر در مقایسه با سه هزار و ۳۹۵ مسافر در مدت مشابه سال گذشته از رشد ۷۱ درصدی برخوردار بوده است.
وی گفت: در پنج روز یاد شده مسافران خطوط هوایی با ۴۹ پرواز به جزیره قشم وارد و از آن خارج شدند در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته ورود و خروج مسافران با ۳۶ پرواز انجام شد که نشان از رشد ۳۶ درصدی شمار پرواز ها در این مدت دارد.
مدیرعامل فرودگاه بین المللی قشم افزود: ورود و خروج ۱۱هزار و ۴۳۵ مسافر از طریق آسمان قشم در این مدت (پنج هزار و ۸۱۴ ورودی و پنج هزار و ۶۲۱ خروجی) در مقایسه با هفت هزار و ۳۷ تردد هوایی در مدت مشابه سال گذشته (سه هزار و ۳۹۵ مسافر ورودی و سه هزار و ۶۴۲ مسافر خروجی) هم نشان از رشد ۶۲ درصدی تردد مسافران در آسمان قشم دارد.
شمس نژاد با اعلام اینکه شرکت های زاگرس و قشم ایر به ترتیب با ۱۶ و ۱۵ پرواز بیشترین نقل و انتقال مسافران جزیره قشم در پنج روز یاد شده را به عهده داشتند، افزود: شرکت های هواپیمایی آتا با ۷، سپهران و تابان هر کدام با ۳ پرواز و ماهان و آسمان هر کدام با دو پرواز و ایران ایر هم تنها با یک پرواز در رتبه های بعدی نقل و انتقال مسافران هوایی جزیره قشم قرار داشتند.

مدیرعامل فرودگاه بین المللی قشم از مسیر پرواز قشم به دبی و بالعکس به عنوان تنها خط بین المللی فرودگاه قشم نام برد و گفت: بقیه مسافران هم از شهرهای تهران، کرمانشاه، مشهد، کرمان، اصفهان و شیراز با استفاده از خطوط مختلف هواپیمایی وارد جزیره قشم شدند.
جزیره قشم با یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت به عنوان یکی از نقاط مهم گردشگری کشور در جنوب ایران قرار دارد و سالانه بیش از ۵ میلیون مسافر از سه مسیر دریایی، زمینی و هوایی به این جزیره در میان آب های نیلگون خلیج فارس سفر می کنند.