سفیر کشور پاکستان در ایران تاکید کرد: لزوم برگزاری جشنواره‌های مشترک هنری میان ایران و پاکستان

بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره مد و لباس فجر با تمرکز بر سوزن‌دوزی بلوچ و با حضور مسئولان و هنرمندان داخلی و خارجی در چابهار افتتاح گردید. به گزارش اخبار آزاد مناطق، بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره مد و لباس فجر با شرکت ۲۱کشور خارجی، طراحان داخلی و طراحان داخلی ساکن خارج از کشور در بخش‌های متعددی […]

بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره مد و لباس فجر با تمرکز بر سوزن‌دوزی بلوچ و با حضور مسئولان و هنرمندان داخلی و خارجی در چابهار افتتاح گردید.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره مد و لباس فجر با شرکت ۲۱کشور خارجی، طراحان داخلی و طراحان داخلی ساکن خارج از کشور در بخش‌های متعددی و با حضور عبدالرحیم کردی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، مهدی افضلی مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر و خانم رفعت مسعود سفیر کشور پاکستان در ایران، عصر روز پنجشنبه ۲۵بهمن‌ماه در چابهار به میزبانی سازمان منطقه آزاد چابهار آغاز به کار کرد.

سفیر کشور پاکستان در ایران در بازدید از آثار بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره مد و لباس فجر گفت: در ابتدا جشن چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی را به همه مردم ایران تبریک می‌گویم و امیدوارم همانند سال‌های گذشته هر روز بیشتر شاهد توسعه و پیشرفت ایران باشیم.

خانم رفعت مسعود ادامه داد: بنده اولین بار است که به چابهار سفر می‌کنم و از این همه زیبایی، هنر، توسعه و آبادانی حیرت‌زده شدم.

وی افزود: بسیار خوشحالم که در این سفر در این نمایشگاه پر بار حضور پیدا کرده‌ام و با هنر زنان ایران زمین خصوصا زنان بلوچ بیشتر آشنا شده و خرسندم که چنین نمایشگاهی با این کیفیت در این منطقه برگزار گردیده است.

سفیر کشور پاکستان در ایران اظهار داشت: همان گونه که در سیستان و بلوچستان ایران زنان هنرمندی وجود دارند که با دستان خود چنین آثار زیبایی را خلق می‌کنند، در همین نزدیکی و در بلوچستان پاکستان همین اتفاق در حال رخ دادن است و بانوان این منطقه نیز سوزن‌دوزی‌ و صنایع دستی بی‌نظیری را ارائه می‌کنند.

خانم رفعت مسعود گفت: ما وظیفه داریم از این زنان حمایت کنیم، چراکه این هنرمندان فرهنگ غنی و اصیل کشورهایمان را زنده نگاه داشته و به جهانیان نشان می‌دهند و با همراهی و کمک به آنان می‌توانیم بازارهای جدیدی را در اقصا نقاط دنیا برایشان پیدا کنیم تا هنر کشورمان را عرضه نماییم.

سفیر کشور پاکستان در ایران در پایان تاکید کرد: با توجه به نزدیکی فرهنگ و هنر ایران و پاکستان و همچنین تشابه آثار هنری خصوصا سوزن‌دوزی‌های دو کشور، ضرورت برپایی جشنواره‌ها و رویدادهای هنری و فرهنگی میان ایران و پاکستان احساس می‌شود و امیدوارم به زودی شاهد برگزاری چنین همایش‌ها و جشنواره‌هایی با محوریت بانوان هنرمند دو کشور باشیم.

گفتنی است، بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره مد و لباس فجر تا روز یکشنبه ۲۸بهمن‌ماه در منطقه آزاد چابهار ادامه خواهد داشت.