شروع به کار نمایشگاه بین‌المللی کیش اینوکس‌۲۰۱۹

یازدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس بانک، بیمه و خصوصی‌سازی، با حضور هیات‌های دیپلماتیک کشور‌های جهان، در جزیره کیش آغاز به کار کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، این نمایشگاه با حضور سفرای کشورهای لهستان، آفریقای جنوبی، قزاقستان و همچنین کاردار مجارستان، نفر دوم سفارت تاجیکستان، سفیر، رایزن اقتصادی و کارمند سفارت آفریقای جنوبی، رایزن اقتصادی کشور بلژیک، دبیراول کشور روسیه به همراه رایزن اقتصادی این کشور و دبیر امور خارجه الجزایر گشایش یافت.

۳۷نشست و همایش تخصصی داخلی و بین‌المللی، حضور بیش از ۲۰سخنران کلیدی و بلندپایه از کشورهای مختلف، حضور بیش از ۷۰سخنران کلیدی بلند‌پایه داخلی و بیش از ۳۰۰ملاقات تجاری بین مشارکت‌کنندگان در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی در آئین گشایش کیش اینوکس۲۰۱۹ با اشاره به انتشار اوراق بیمه‌ای گفت: بیمه مرکزی قصد دارد تا اوراق بیمه‌ای را به اوراق بهادار تبدیل کرده تا در بازار سرمایه قابل خرید و فروش باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز از اجرای همزمان بیش از ۱۲پروژه به ارزش ۳۰هزار میلیارد تومان در جزیره کیش خبر داد و گفت: بیش از ۴۱بسته سرمایه‌گذاری به ارزش ۴هزار میلیارد تومان در این نمایشگاه به سرمایه‌گذاران ارائه شده است که در کنار این بسته‌های سرمایه‌گذاری، تولید ارزهای دیجیتال در جزیره کیش، موجب سهولت پرداخت‌ها و مبادلات ارزی دیجیتال می‌شود.

غلامحسین مظفری افزود: اجرای همزمان پروژه‌های زیرساختی بزرگ در جزیره، ازجمله ترمینال جدید فرودگاه کیش با ظرفیت شش میلیون نفر و فراهم شدن مقدمات لایروبی اسکله ۳۵هزار تنی بندرگاه کیش، فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند.

گفتنی است؛ نمایشگاه کیش اینوکس‌۲۰۱۹ یک رویداد محتوا‌محور است، ضمن این که هیات‌های اقتصادی و دیپلماتیک بیش از ۱۵کشور جهان، ۴۰مشارکت‌کننده بین‌المللی از ۲۵کشور و ۲۶۰مشارکت‌کننده داخلی در این رویداد حضور دارند.

مشارکت‌کنندگان اصلی نمایشگاه، نهادهای حاکمیتی و مهم همانند سازمان منطقه آزاد کیش، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امورخارجه، سازمان بورس و اوراق بهادار، بانک‌ها و بیمه‌ها هستند و مشارکت پررنگ بخش خصوصی نیز ازجمله اهداف این رویداد است.

نمایشگاه کیش اینوکس۲۰۱۹ تا ۳۰آبان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش بر پا است.