شریف پور در تذکر شفاهی:عدم تغییر مدیریت منطقه آزاد ماکو دهن‌کجی به مصوبه مجلس است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عدم تغییر مدیریت منطقه آزاد ماکو گفت: این کار دهن‌کجی به مصوبه ۲۳۶ مجلس است. به گزارش مناطق آزاد،  عین الله شریف‌پور در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۳ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: طبق اعمال ماده ۲۳۶ آیین‌نامه در کمیسیون اقتصادی و تصویب […]

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عدم تغییر مدیریت منطقه آزاد ماکو گفت: این کار دهن‌کجی به مصوبه ۲۳۶ مجلس است.

به گزارش مناطق آزاد،  عین الله شریف‌پور در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۳ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: طبق اعمال ماده ۲۳۶ آیین‌نامه در کمیسیون اقتصادی و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی تخلف در منطقه آزاد ماکو محرز شده و رسیدگی به این تخلف به قوه قضائیه ارجاع داده شده است.

نماینده مردم ماکو، چالدران، پلدشت و شوط در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اما نحوه اقدام و پیگیری در تغییر مدیریت منطقه آزاد ماکو به معنای دهن‌کجی به مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

وی گفت: رئیس مجلس حداقل دو بار موضوع تغییر مدیریت منطقه آزاد ماکو را مطرح کرده است و همچنین از سوی شورای عالی مناطق آزاد برنامه‌ای مبنی بر تغییر مدیریت ابلاغ شده است اما همچنان شاهد عدم تغییر مدیریت در این منطقه هستیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه عدم تغییر مدیریت موجب دو قطبی شدن منطقه و رکود اقتصادی شده است اظهار داشت: از رئیس جمهور تقاضا داریم هر چه زودتر نسبت به تغییر مدیریت منطقه آزاد ماکو اقدام کند.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: آزادراه تبریز- بازرگان حلقه نهایی شریان حیاتی شرق به غرب، اروپا و کشورهای آسیای میانه و قفقاز است به همین جهت انتظار می‌رود هر چه زودتر عملیات اجرایی این آزادراه انجام و به اتمام برسد.