شکوه گردشگری جزیره قشم در نوروز۹۸

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: گردش مالی فعالان گردشگری جزیره در نوروز‌۹۸ به ۱۲هزار میلیارد ریال رسید. به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی اعلام کرد: اماکن اقامتی شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌های صنایع دستی، سرویس‌های حمل و نقل عمومی و خانه‌های بوم‌گردی از این میزان گردش مالی در ۲۰روز تعطیلات پایان […]

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: گردش مالی فعالان گردشگری جزیره در نوروز‌۹۸ به ۱۲هزار میلیارد ریال رسید.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی اعلام کرد: اماکن اقامتی شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌های صنایع دستی، سرویس‌های حمل و نقل عمومی و خانه‌های بوم‌گردی از این میزان گردش مالی در ۲۰روز تعطیلات پایان سال‌۹۷ و نوروز‌۹۸ بهره بردند.

به گفته وی، سهم یکی از خانه‌های بوم‌گردی جزیره قشم در این مدت از خدمات ارائه شده به گردشگران، ۳میلیارد ریال بوده است.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از سیاست تقویت اقتصاد روستاها به عنوان یکی از برنامه‌های موفق سازمان منطقه آزاد قشم طی چهار سال گذشته نام برد و تصریح کرد: با تقویت حوزه اقتصادی روستاها از طریق ایجاد خانه‌های بوم‌گردی، تولید صنایع دستی، دامداری، کشاورزی و خیاطی، دیگر شاهد مهاجرت روستائیان به شهرها نیستیم.

مومنی با اشاره به آغاز فعالیت دومین فرودگاه رسمی این جزیره همزمان با تعطیلات نوروز‌۹۸، افزود: فرودگاه آسمان با مجوز رسمی و ثبت جهانی در زمینه آموزش خلبانی و گردش‌های هوایی فعالیت خود را در این منطقه آزاد آغاز کرده است.

به گفته رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، سایت گردشگری جزایر ناز با ظرفیت روزانه ۲۵۰پرواز گردشگری به عنوان یکی از ژئوسایت‌های پُرمخاطب ژئوپارک جهانی قشم در تعطیلات نوروزی امسال با استقبال کم‌نظیر مهمانان برای استفاده از ورزش‌های هوایی، دریایی و زمینی همراه بود.

وی اظهار امیدواری کرد علاقمندان به پروازهای گردشگری و آموزش خلبانی به جای سفر به ترکیه و روسیه، دوره‌های آموزشی و لذت بردن از پروازهای تفریحی را در کنار سواحل زیبای قشم و در آسمان آبی جزیره عجایب هفت‌گانه خلیج فارس تجربه کنند.

 

ثبت نوروز بدون حادثه در قشم

همچنین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، از نوروزی ایمن و بدون هیچ سانحه جاده‌ای در جزیره خبر داد.

حمیدرضا مومنی ضمن تقدیر از زحمات دستگاه قضایی، فرمانده نیروی انتظامی، پلیس راهور و دریابانی شهرستان قشم، اظهار داشت: نوروز امسال، حوادث و سوانح جاده‌ای جزیره صفر بود که آماری بسیار دلگرم کننده برای ما محسوب می‌شود.

وی، فراهم‌سازی شرایط ایمن در جاده‌های قشم را مدیون همکاری همه نهادهای ذی‌ربط دانست و افزود: قبل از نوروز‌۹۸، با انجام اقداماتی از قبیل اصلاح هندسی جاده‌ها در مسیرهای پرتردد، نوسازی و استقرار علائم راهنمایی و رانندگی و برقراری طرح‌های ترافیکی، جزیره را آماده پذیرایی از گردشگران و مهمانان نوروزی کردیم.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: در سال جدید و با همکاری نیروهای انتظامی و پلیس راهور و تحولاتی که در حوزه راهنمایی و رانندگی در دستور کار داریم؛ قشم به جزیره نمونه ترافیکی در منطقه تبدیل خواهد شد.

وی بیان داشت: ما به عنوان میزبان دو خواسته از مهمانان نوروزی داشتیم؛ رعایت نکات راهنمایی و رانندگی به منظور پیشگیری از بروز سوانح جاده‌ای و رعایت نظافت و بهداشت محیط که با مشارکت همگانی همراه بود.

مومنی با اشاره به ورود ۱۳۱هزار خودرو به جزیره قشم اذعان کرد: مهمانان نوروزی جزیره با رعایت نکات راهنمایی و رانندگی، بهترین همراه ما در پیشگیری از سوانح جاده‌ای بودند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: داشتن جزیره‌ای پاک با مشارکت عمومی و اقدام همه‌جانبه امکان‌پذیر است و امسال همراهی مردم در حفظ پاکیزگی در جای جای قشم، بسیار چشمگیر بود.

 

تحقق شعار تبدیل مسافر به گردشگر در نوروز‌۹۸ قشم

رئیس هیات سازمان منطقه آزاد قشم از تحقق شعار تبدیل مسافر به گردشگر در نوروز امسال قشم خبر داد.

مومنی بیان داشت: از ابتدای سال‌۱۳۹۴ و با هدف توسعه اقتصاد پایدار خانوارهای ساکن جزیره، گسترش کاشانه‌های مهمان روستایی، اولویت سازمان منطقه آزاد قشم بود.

وی افزود: توسعه این کاشانه‌ها با سرمایه‌گذاری اندک، بیشترین بازده، بازگشت سریع سرمایه به همراه اشتغال‌زایی بالا را به همراه داشت، به گونه‌ای که در حال حاضر شاهد مهاجرت معکوس به روستاهای جزیره هستیم.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: رساندن تعداد یک کاشانه مهمان به رقم ۷۶کاشانه در روستاهای جزیره، آشنایی مردم با سبک زندگی سنتی، آداب و رسوم محلی، غذاهای بومی و عرضه هنرهای دستی بانوان قشمی در این کاشانه‌های مهمان، یکی از مهم‌ترین عوامل تبدیل مسافر به گردشگر در جزیره بود.

وی با اشاره به تبلیغات گسترده این سازمان جهت معرفی و آشنایی مردم با جاذبه‌های طبیعی و گردشگری قشم، اذعان داشت: ساخت ۱۲کمپ پارک در سطح جزیره، افزایش تعداد اسکله‌های گردشگری و سایت‌های تفریحی با اماکانات رفاهی کامل به تمرکززدایی مهمانان نوروزی شهر قشم کمک کرد.

به گفته مومنی، عید‌۹۸ با توزیع متوازن مهمانان نوروزی در سطح جزیره همراه بود و بیش از یک‌ میلیون گردشگر از ژئوسایت‌ها و اماکن گردشگری قشم همچون جزایر ناز، جنگل حرا، چاهکوه، خلیج دلفین‌ها، غارهای خربس، دره ستاره‌ها، قلعه پرتغالی‌ها و سایر اماکن دیدنی بازدید کردند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به نرم‌افزارهای تحلیلی ثبت ورود و رصد مهمانان نوروزی ارائه شده توسط کمیته آمار و برنامه‌ریزی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، گفت: استفاده از این داده‌های تحلیلی و اطلاع از مراکز مورد توجه و تجمع گردشگران به ما کمک می‌کند تا در جهت تقویت زیرساخت‌های عمرانی و رفاهی این مناطق جهت آمادگی برای تعطیلات آتی اقدام کنیم.