مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس اعلام کرد:

صادرات ۳۱میلیون دلاری محصولات گلخانه‌ای از منطقه آزاد ارس

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به صادرات 15هزار و 500تن انواع محصولات گلخانه‌ای از این منطقه در 9ماهه امسال، گفت: ارزش صادرات محصولات گلخانه‌ای از این منطقه در این مدت 31میلیون دلار است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محسن نریمان افزود: در ۱۲ماهه سال گذشته، ۱۵هزار تن محصولات گلخانه‌ای در ۷۳هکتار واحد تولیدی منطقه تولید و صادر شد.

وی با اشاره به اینکه در ۹ماهه امسال، ۱۸هزار تن محصول در ۱۰۶هکتار فضای گلخانه‌ای منطقه آزاد ارس تولید شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تولیدات گلخانه‌ای منطقه تا پایان امسال به ۲۵هزار تن برسد‌.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس، سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش گلخانه‌ای منطقه را ۱۴۰۰میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: اکنون ۲۵۹هکتار فضای گلخانه‌ای در حال ساخت است که مساحت گلخانه‌های منطقه آزاد راس به ۳۶۵هکتار افزایش می‌یابد.

نریمان، کل تولیدات کشاورزی منطقه آزاد ارس در سال جاری شامل محصولات باغی، زراعی، دامی و گلخانه‌ای را ۹۰هزار تن اعلام کرد و گفت: علاوه بر صادرات ۳۱میلیون دلاری، ۷۲۰۰میلیارد تومان محصول کشاورزی به بازارهای داخلی عرضه شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: با سرمایه‌گذاری ۷۲۰۰میلیارد تومان در بخش کشاورزی منطقه، برای ۵۳۰۰نفر اشتغال‌زایی شده است.

گفتنی است، منطقه آزاد ارس در کنار ظرفیت‌های صنعتی و گردشگری به واسطه موقعیت اقلیمی و وجود رودخانه ارس، استعدادهای مناسبی برای توسعه کشاورزی دارد و در سال‌های گذشته با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش گلخانه‌ای، شاهد تبدیل شدن این منطقه به قطب تولیدات گلخانه‌ای مناطق آزاد کشور هستیم.

وسعت فضاهای گلخانه‌ای منطقه از ۲۹هکتار در سال‌۱۳۹۵ به ۱۰۶هکتار در سال جاری رسیده است و میزان تولیدات گلخانه‌ای در این بازه زمانی چهار ساله ۱۰برابر شده و از یکهزار و ۵۰۰تن به بیش از ۱۵هزار تن رسیده است‌.

منطقه آزاد ارس در ۴بخش منفصل در شمالغرب ایران و نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان واقع شده است.