صادرات ۹۰۰ هزار دلاری کلینکر قشم به هند

پهلوگیری کشتی KAVO PLATANOS در اسکله کاوه مدیرکل گمرک، ترانزیت و ارزش افزوده سازمان منطقه آزاد قشم از صادرات ۹۰۰ هزار دلار کلینکر از اسکله کاوه قشم به مقصد کشور هندوستان خبر داد. به گزارش مناطق آزاد، هرمز امیری با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران، گفت: عملیات بارگیری ۴۰ هزار تُن کلینکر شرکت سیمان […]

پهلوگیری کشتی KAVO PLATANOS در اسکله کاوه

مدیرکل گمرک، ترانزیت و ارزش افزوده سازمان منطقه آزاد قشم از صادرات ۹۰۰ هزار دلار کلینکر از اسکله کاوه قشم به مقصد کشور هندوستان خبر داد.

به گزارش مناطق آزاد، هرمز امیری با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران، گفت: عملیات بارگیری ۴۰ هزار تُن کلینکر شرکت سیمان قشم بر روی کشتیKAVO PLATANOS  از امروز و به مدت ۴ روز در اسکله کاوه ادامه خواهد داشت و روز جمعه این محموله ۹۰۰ هزار دلاری اسکله کاوه را به مقصد اسکله «هالدیا»هندوستان ترک می کند.

وی با اعلام اینکه از ابتدای امسال تا کنون چهار مرحله محصولات شرکت سیمان قشم به خارج از کشور صادر شده است، افزود: با صادرات این محموله به هندوستان، این کشور در کنار کویت، آفریقا و پاکستان به جمع خریداران سیمان و کلینکر قشم پیوست.

مدیرکل گمرک، ترانزیت و ارزش افزوده سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۵۰ هزار تُن سیمان و کلینگر قشم به کشورهای یاد شده صادر شده و پیش بینی می شود تا پایان اسفند ماه یک محموله دیگر از محصولات شرکت سیمان قشم نیز صادر شود.

او از کاهش هزینه های توقف کشتی ها در اسکله کاوه و صدور مجوز اخذ هزینه از شناورها معادل سایر بنادر کشور به عنوان مشوق های سازمان منطقه آزاد قشم برای کمک به محصولات صادراتی از این جزیره که در دوره مدیرعاملی حمید رضا مومنی به عنوان سکاندار این سازمان به اجرا در آمده، نام برد.

بنا به این گزارش، سازمان منطقه آزاد قشم با اجرای سیاست های مثبت در زمینه تحقق اهداف شعار سال ۹۶ «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» شرکت های تولیدی را برای صادرات محصولات خود یاری کرده به طوری که میزان محصولات صادراتی امسال از این منطقه در مقایسه با سال گذشته با رشد حدودا ۹۵ درصدی همراه بوده است.

جزیره قشم با یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت، با داشتن چهار شهرک صنعتی و بیش از ۱۸۰ شرکت تولیدی در جنوب ایران واقع شده است.