قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس:  نام هر منطقه آزاد باید تصویر مناسبی در اذهان گردشگران شکل دهد 

قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در شانزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور که به میزبانی منطقه آزاد ارس برگزار می شود، گفت: هر منطقه آزاد با توجه به ظرفیت های خود باید تصویری از یک برند را در اذهان متصور کند. به گزارش مناطق آزاد، صفر شاسفند […]

قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در شانزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور که به میزبانی منطقه آزاد ارس برگزار می شود، گفت: هر منطقه آزاد با توجه به ظرفیت های خود باید تصویری از یک برند را در اذهان متصور کند.

به گزارش مناطق آزاد، صفر شاسفند در این نشست، ضمن خیر مقدم به مهمانان حاضر در نشست، تاکید کرد: جاذبه های گردشگری نعمت هایی هستند که خداوند به ما ارزانی داشته و باید تلاش کنیم تا با استفاده از علم و برنامه ریزی، از این نعمت الهی استفاده کنیم.

وی ضمن اشاره به اهمیت توسعه برندینگ در حوزه گردشگری، تصریح کرد: توسعه برندینگ شهرها نیز در این زمینه بسیار مهم است و معمولا باید با گفته شدن اسم یک شهر، تصاویر ذهنی در شنونده ایجاد شود.

شاسفند خاطرنشان کرد: شعار دادن در زمینه توسعه گردشگری نمی تواند تاثیری داشته باشد و همانطور که در قرآن کریم نیز تاکید شده است، عمل به گفته ها می تواند برکات الهی را بر ملت ها نازل کند.

وی ادامه داد: در مورد مناطق آزاد نیز به همین صورت است و باید تعیین کنیم که کدام تصویر باید در زمان گفتن نام یک منطقه آزاد باید در پس زمینه ذهنی شنونده داخلی و خارجی ایجاد شود.

شاسفند افزود: جاذبه های طبیعی، تاریخی، اقتصادی و زیارتی از جمله مواردی هستند که امروزه در گردشگری دنیا مطرح هستند و خوشبختانه ارس نیز دارای تمام این جاذبه هاست.

قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، تاکید کرد: تعیین نقشه راه و چشم انداز برای توسعه برندینگ بسیار مهم است و برنامه ریزی عملیاتی باید بر اساس این نقشه راه اعمال شود.

شاسفند در ادامه گفت: توسعه گردشگری توسط مردم ممکن می شود و باید به درون زایی در این حوزه توجه کنیم.

وی عنوان کرد: رسیدن به توسعه اقتصادی از طریق فرهنگ و گردشگری و رسیدن به توسعه فرهنگی و گردشگری از طریق اقتصادی، یک رابطه دو طرفه است و این دو مقوله باید در کنار هم رشد کرده و باعث رشد یکدیگر شوند.

شافند در پایان گفت: شناسایی درست جامعه هدف نیز در این زمینه بسیار مهم است و بدون توجه به این موضوع نمی توانیم خروجی مناسبی در زمینه توسعه گردشگری داشته باشیم.

شانزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور از امروز، سه شنبه ۵ تیر ۹۷ در منطقه آزاد ارس آغاز شده و تا روز جمعه ۸ تیرماه ادامه خواهد داشت.