مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو  اظهار داشت:

لزوم ایفای وظایف ذاتی وزارتخانه‌ها جهت توسعه زیرساخت‌ها در مناطق آزاد

رئیس هیات و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: مناطق آزاد درواقع مناطق تجاری و ‌صنعتی هستند و برای نیل به اهداف این مناطق نیازمند آماده‌سازی زیرساخت با منابع ملی همچون سرزمین اصلی هستیم.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، حسین گروسی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه راه با حضور نماینده مردم ماکو، ‌شوط، پلدشت و چالدران در مجلس، مدیرکل راهداری آذربایجان غربی و فرماندار ماکو با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو آماده مشارکت در اجرای برنامه‌های وزارتخانه‌ها در توسعه زیرساخت‌های منطقه است، به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی منطقه تاکید کرد و افزود:‌ روند اجرای پروژه بهسازی، آسفالت ریزی و مرمت جاده ماکو-‌آواجیغ با تامین مشکل قیر و سایر مشکلات جاری از سر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه توقعات شهروندان از نظام و حکمرانی باید برآورده شود، اظهار کرد: مناطق آزاد باید خدمات فراتر از وظایف ذاتی وزارتخانه‌ها ارائه دهند و نقش مکمل در اجرای پروژه‌های عمرانی وزارتخانه‌ها داشته باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: در مناطق آزاد جهان، اول زیرساخت‌ها توسط منابع ملی و وزراتخانه‌ها آماده می‌شود، سپس منطقه آزاد اقدام به سیاستگذاری و اجرای قوانین در حوزه توسعه صنعت و تجارت می‌کند؛ ولی در ایران این‌گونه نیست.

گروسی با بیان اینکه سازمان‌های مناطق آزاد بدون برخورداری از بودجه دولتی و به صورت درآمد هزینه‌ای اداره می‌شوند، افزود:‌ دولت باید اعتبارات استانی را به مناطق آزاد نیز تخصیص دهد و تعهدات خود را مانند سایر شهرهای سرزمین اصلی ایفا نمایند.

وی به اجرای پروژه‌های عمرانی با پیوست امنیتی اشاره کرد و اظهار داشت: ایمنی راه‌های منطقه آزاد ماکو باید دوبرابر جاده‌های سرزمین اصلی باشد؛ چراکه سازمان منطقه آزاد ماکو خود را موظف به ارائه خدمات و امکانات اضافی در کنار وزارتخانه‌ها می‌داند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در پایان خاطرنشان کرد: پل عیسی‌خان واقع در جاده قولیشکاک نیز با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو و فرمانداری ماکو بازسازی می‌شود.

همچنین، نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در این نشست گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو به تعهدات خود در حوزه راهسازی عمل نموده و انتظار می‌رود اداره کل راهداری نیز نسبت به اتمام تعهدات خود طبق موافقت‌نامه منعقده عمل نماید.

محمد علیپور از پیگیری احداث جاده‌های مواصلاتی به منطقه آزاد ماکو در صحن علنی مجلس خبر داد.

در ادامه، مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان نیز گفت: در هفته جاری در راستای تجهیز و ایمن‌سازی بزرگراه ماکو، گیت به‌طول ۵٫۲کیلومتر نیوجرسی از محدوده هندور به سمت گیت جاگذاری خواهد شد.

پیمان آرامون افزود: عملیات خط‌کشی، علائم‌گذاری و روشنایی جاده‌های مواصلاتی سطح منطقه با مشارکت ۵۰درصدی سازمان منطقه آزاد ماکو انجام خواهد شد.

فرماندار ماکو نیز در این جلسه با بیان ضرورت تحقق وعده‌های داده شده به مردم گفت:‌ جاده قولیشکاک-‌قره‌تپه مطالبه مردم ۲۲روستای واقع در مسیر می‌باشد و احداث پل عیسی‌خان ازجمله مطالبات مردمی بود که امیدواریم به زودی به اتمام برسد.

نادر کاظمی افزود: ما به عنوان وارثان مشکلات مدیران سابق موظف هستیم به تعهدات دولت در قبال مردم پاسخگو باشیم.

فرماندار ماکو در پایان، از پیگیری فرمانداری برای تعریض جاده هندور،‌ آغبلاغ چمن‌لو و جاده شوطلو شوربلاغ خبر داد و خاطرنشان کرد: مشکلات منطقه آزاد ماکو با هم‌افزایی سازمان منطقه آزاد با سایر وزارتخانه‌ها قابل حل می‌باشد.