معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد:

لزوم برقراری تعامل میان مراکز گردشگری مناطق آزاد و سرزمین اصلی

عضو هیات مدیره و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از همکاری و مشارکت تنگاتنگ مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان با هدف ارتقای سطح گردشگری در استان خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، عبدالجواد کمالی در نشست مشترک با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در محل دفتر مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشت: با توجه به فراگیر بودن مبحث گردشگری، برقراری تعامل با مراکز گردشگری بین مناطق آزاد و سرزمین اصلی در توسعه این صنعت نقش عمده‌ای خواهد داشت.

وی به اقدامات چند سال اخیر سازمان منطقه آزاد قشم در راستای ارتقاء آموزش و توانمندسازی فعالان این عرصه اشاره کرد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی، صدور کار شناسایی برای صنعتگران هنرهای دستی، معرفی فعالین گردشگری برای دریافت تسهیلات، توسعه مشاغل خانگی و افزایش اشتغال‌زایی در سطح جزیره در سه محور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بخش‌های عمده‌ای از این اقدامات بوده است.

عضو هیات مدیره و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ضمن اعلام آمادگی این معاونت برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان گفت: ما آماده‌ایم تا این آموزش‌ها را در حوزه‌های سه‌گانه در اختیار تمامی علاقه‌مندان و فعالین حوزه گردشگری استان قرار دهیم.

وی ادامه داد: در حوزه میراث فرهنگی می‌توانیم اقدامات مشترکی تعریف کرده و با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه یکدیگر، مواریث معنوی و فرهنگی استان را حفظ و احیاء کنیم.

به گفته کمالی، با توجه به برنامه‌های خوبی که سازمان منطقه آزاد قشم در جهت ارتقاء خدمات گردشگری داشته، این معاونت آماده برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف در سه بخش پرسنلی، جامعه محلی و فعالان اقتصادی صنایع گردشگری استان است.

عضو هیات مدیره و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد:  همچنین حوزه گردشگری جزیره آماده جذب سرمایه‌گذاران این حوزه و ارائه مشاوره و استفاده از ظرفیت‌های علاقه‌مندان می‌باشد.