مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در مراسم اختتامیه تجلی اراده ملی:هنر یک توسعه پایدار برای منطقه آزاد اروند است

مراسم اختتامیه بخش «تجلی اراده ملی» سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در منطقه آزاد اروند برگزار شد. به گزارش مناطق آزاد ، آخرین رویداد جشنواره فیلم فجر با عنوان تجلی اراده ملی در کنار اروند رود و شعله های پالایشگاه آبادان؛ در شامگاه سوم اسفند ماه؛ با اعلام برگزیدگان این بخش به کار خود […]

مراسم اختتامیه بخش «تجلی اراده ملی» سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در منطقه آزاد اروند برگزار شد.

به گزارش مناطق آزاد ، آخرین رویداد جشنواره فیلم فجر با عنوان تجلی اراده ملی در کنار اروند رود و شعله های پالایشگاه آبادان؛ در شامگاه سوم اسفند ماه؛ با اعلام برگزیدگان این بخش به کار خود پایان داد و بدین ترتیب دفتر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در سرزمین ایثار و از خود گذشتگی ، سر انجام بسته شد.

محمدرضا شهیدی فر مجری این مراسم با اشاره به پیشینه فرهنگی و هنری و گرامی داشت یاد شهدای این منطقه، محل برگزاری مراسم «سینما بریم»را به عنوان یکی از قدیمی‌ترین سینماهای ایران برشمرد و مهدی قربان پور مدیر بخش تجلی اراده ملی نیز ضمن تشکر از سازمان منطقه آزاد اروند و برگزار کنندگان این مراسم ،برگزاری اختتامیه این مراسم در کنار اروند رود و پالایشگاه آبادان را یک اتفاق خوب دانست و از کیفیت فیلمهای سی و ششمین جشنواره فجر یاد کرد و ابراز امیدواری کرد که  این روند در سینمای ایران تداوم داشته باشد.

پس از آن اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند  ضمن اشاره به اینکه جنگ پدیده نازیبایی است بخصوص برای نسلهایی که در اثر آوارگی و در دیگر شهرها متولد می شوندافزود: یکی از دلایلی که باعث شد شهرهای آبادان و خرمشهر هنوز هم در بعضی مناطق آثار جنگ را بر چهره داشته باشند ،احیا نشدن محورهای اقتصادی و حیات خود بعد از جنگ است که نتوانستند محورهای توسعه اقتصادی شان را باز سازی کنند. شهرها با کسب و کار شکل می گیرند و توسعه این بخش بیشتر بر عهده مردم است تا دولت ها. در واقع وظیفه اصلی دولت ها ایجاد زیرساخت های لازم برای رونق کسب و کار است.

وی در ادامه سخنانش گفت: باید مبانی فرهنگی را درست کنیم چرا که فرهنگ و هنر می توانند مبنا باشند و نقش بسیار مهمی در ایجاد توسعه پایدار داشته باشند.نباید فراموش کنیم که در جوامعی مثل ما هنر ماموریت ویژه ایی دارد.

زمانی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: ما بعنوان منطقه آزاد اروند در تسهیل زیرساخت ها برای توسعه سرمایه گذاری از جمله توسعه هنر ،اعلام آمادگی می کنیم چرا که از دید ما هنر یک توسعه پایدار برای منطقه آزاد اروند است.

در آخر نیز از عوامل فیلم های برتر جشنواره فیلم فجر در بخش تجلی اراده ملی تقدیر و جوایز برگزیدگان به آنها اهدا شد.