معاون فنی و امور زیربنایی خبر داد:فرودگاه بین المللی آبادان در مسیر توسعه

به منظور تسهیل در تردد مردم به منطقه آزاد اروند عملیات تکمیل ترمینال دوم این فرودگاه آغاز شد. به گزارش مناطق آزاد، موعود شمخانی اظهار کرد: به‌منظور تسهیل در تردد مسافران فرودگاه آبادان ترمینال جدیدی برای این فرودگاه در حال احداث است. وی بابیان اینکه این پروژه، ترمینال داخلی فرودگاه آبادان را تشکیل می‌دهد عنوان […]

به منظور تسهیل در تردد مردم به منطقه آزاد اروند عملیات تکمیل ترمینال دوم این فرودگاه آغاز شد.

به گزارش مناطق آزاد، موعود شمخانی اظهار کرد: به‌منظور تسهیل در تردد مسافران فرودگاه آبادان ترمینال جدیدی برای این فرودگاه در حال احداث است.

وی بابیان اینکه این پروژه، ترمینال داخلی فرودگاه آبادان را تشکیل می‌دهد عنوان کرد: ساخت این ترمینال در ۲ فاز پیش‌بینی شد که فاز اول آن به اتمام رسید و فاز دوم آن در حال انجام است.

شمخانی زیربنای این ساختمان را ۸ هزار مترمربع خواند و بیان کرد: مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال برای ساخت آن در نظر گرفته‌شده است.

وی گفت: هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در سال ۹۴ تصمیم به افزایش ظرفیت سالن مسافربری فرودگاه آبادان گرفت و بحث مجزا کردن ترمینال داخلی از ترمینال خارجی به تصویب رسید.

معاون فنی و امور زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند افزود: بر اساس زمان‌بندی پروژه، کار ساخت آن طی یک سال نیم به اتمام می‌رسد اما تلاش داریم زودتر از این موعد شاهد افتتاح ترمینال دوم فرودگاه آبادان باشیم.

شمخانی فرودگاه را یکی از مبادی مهم ورود و خروج سرمایه‌گذار دانست و افزود: به همین منظور سازمان منطقه آزاد اروند برنامه‌هایی را در حوزه عمران دارد و تلاش می کنیم تردد به دو شهرآبادان و خرمشهر تسهیل شود.

شمخانی تصریح کرد: به منظور توسعه زیرساختهای حمل ونقل و لوجستیک در منطقه، برنامه هایی را در کوتاه مدت و بلند مدت داریم که فرودگاه از محورهای اصلی آن است.