مشاور رئيس‌جمهور اظهار داشت:

مناطق آزاد می‌توانند کانون نجات اقتصاد کشور باشند

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاري-‌صنعتي و ويژه اقتصادي گفت: با توجه به اینکه مناطق آزاد محل سرمایه‌گذاری، تولید، اشتغال‌زایی و صادرات است، می‌توانند کانون نجات اقتصاد کشور باشند.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، سعید محمد در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد ارس افزود: مناطق آزاد محدودیت‌های زیادی دارد و تقریبا تمام مشوقات و معافیت‌هایی که مناطق آزاد از آن برخوردار بوده‌اند، مورد حمله قرار گرفته‌اند و همه باید یک‌دل و یک‌صدا برای رونق تولید، اشتغال، سرمایه‌گذاری و صادرات در منطقه تلاش کنند.

وی با اشاره به شتاب و توسعه‌ ارس اظهار داشت: همه‌ ما در یک کشتی هستیم و هدف مشترک‌مان توسعه در مناطق آزاد است و نباید نسبت به یکدیگر انرژی‌هایمان را مستهلک کنیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: منطقه آزاد ارس از مهم‌ترین مناطق آزاد است و همه از نمایندگان مجلس گرفته تا امام‌جمعه، فرمانداران و سرمایه‌گذاران هدف مشترکی داریم و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مناطق آزاد تنها هدف ما است.

سعید محمد یادآور شد: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز طی امضاء تفاهم‌نامه اعلام کرده که مناطق آزاد محل قاچاق نیست و ما کمترین دغدغه را در حوزه قاچاق از این مناطق داریم.

وی اذعان داشت: واردات مناطق آزاد در سال گذشته حدود یک میلیارد و ۱۰۰میلیون دلار بوده که عمده آن مربوط به مواد موردنیاز برای تولیدکنندگان داخلی بوده است.

این مقام عالی، با بیان اینکه روند انتصابات در مناطق آزاد پیچیده است و افراد زیادی باید درخصوص آن نظر دهند، تصریح کرد: «مجید کیانی» فرزند آذربایجان و چهره‌ای مردمی است و با سال‌ها فعالیت در پروژه‌های ملی و برون‌مرزی در کشورهای منطقه، تجربیات گرانقدری کسب کرده و اطلاعات کافی در حوزه صادرات، ارز و مسائل بانکی دارد.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: کیانی، با تحریم‌ها دست‌ و پنجه نرم کرده و مجموعه‌های چند هزار نفری را اداره و از آن خروجی گرفته است؛ وی مدیری اجرایی است و در هیات علمی دانشگاه نیز حضور موثر دارد.

گفتنی است، در این مراسم «مجید کیانی» به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد ارس معرفی و از خدمات «محسن نریمان» قدردانی شد.