رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد:‌

منطقه آزاد ماکو، فرصتی بی‌نظیر برای همکاری فعالین اقتصادی ایران و ترکیه

رئيس دفتر رئيس‌جمهور و رئيس ايراني كميسيون مشترك همكاري‌هاي ايران و تركيه در همايش همكاري‌هاي اقتصادي ايران و تركيه با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماكو فرصت بي‌نظير همكاري براي فعالان اقتصادي دو كشور به ويژه اتباع كشور تركيه است، گفت:‌ حضور مديرعامل منطقه آزاد ماکو در اين همايش نشان‌دهنده عزم جدي ما براي تقويت همكاري‌هاي دو كشور در اين منطقه است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمود واعظی با اشاره به اینکه دولت ایران مصمم به توسعه روابط اقتصادی و سیاسی با ترکیه در ابعاد دوجانبه و منطقه‌ای است، افزود:‌  اعتماد و اراده‌ای که دو دولت ایران و ترکیه برای روابط راهبردی دارند، بزرگترین پشتوانه برای توفیق و عملیاتی شدن مصوبات کمیسیون مشترک اقتصادی است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور اظهار داشت: تبادل تجاری با پول ملی و پیام‌رسان مشترک مالی با روسیه نهایی شده و با ترکیه نیز به زودی راه‌اندازی می‌شود.

گفتنی است، در این نشست، فرصت‌ها و امکانات سرمایه‌گذاری در ایران،  سیاست‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد تجاری-صنعتی جمهوری اسلامی به ویژه منطقه آزاد ماکو که هم‌مرز ترکیه است، تشریح شد.