نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاداروند با بزرگان وسران طوایف غیور عرب

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بزرگان و سران طوایف غیور عرب منطقه آزاد اروند دیدار کرد. به گزارش مناطق آزاد، اسماعیل زمانی در نشست با سران طوایف و بزرگان عشایر غیور عرب که بعدازظهر امروز در مضیف دیراوی مینوشهر برگزار شد، اظهار داشت: منطقه آزاد اروند برای احیای شهرهای خرمشهر و آبادان ایجادشده است. […]

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بزرگان و سران طوایف غیور عرب منطقه آزاد اروند دیدار کرد.

به گزارش مناطق آزاد، اسماعیل زمانی در نشست با سران طوایف و بزرگان عشایر غیور عرب که بعدازظهر امروز در مضیف دیراوی مینوشهر برگزار شد، اظهار داشت: منطقه آزاد اروند برای احیای شهرهای خرمشهر و آبادان ایجادشده است.

وی بابیان اینکه در دوران دولت جدید و هم‌زمان با در نظر گرفتن آبادان و خرمشهر در منطقه آزاد تصمیم گرفتیم اقدامات اساسی برای تقویت زیرساخت‌های منطقه انجام دهیم، عنوان کرد: دولت به ما کمک کرد تا بتوانیم درآمد منطقه آزاد را در خود منطقه هزینه کنیم.

زمانی با اشاره به بودجه منطقه آزاد اروند گفت: در منطقه آزاد اروند بیش از ۷۵ درصد بودجه عمرانی و ۲۵ درصد آن جاری است و این فرصتی برای منطقه است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: در حوزه روستایی با تفاهم‌نامه‌ای که در سال ۹۴ با بنیاد مسکن منعقد کردیم قسمت‌های مختلف روستاهای منطقه آزاد اروند احیا شد.

وی بابیان اینکه در حوزه سلامت، بهداشت و استانداردها نیز برنامه داریم، اعلام کرد: بر اساس اقدامات پیش‌بینی‌شده برنامه داریم تا به ازای هر ۴۰۰ نفر یک‌تخت بیمارستان معادل دو برابر استاندارد کشور ایجاد شود.

زمانی عنوان کرد: سرانه دانش‌آموز در کشور بین ۳ تا ۵ هزار تومان است درحالی‌که این سرانه در منطقه آزاد اروند بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شد که شامل مدارس و اجرای برنامه‌های تحصیلی است. همچنین بودجه‌ای برای تعمیر و تجهیز مدارس در نظر گرفتیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در حوزه زیرساخت‌های جاده‌ای نیز بزرگراه ماهشهر به شلمچه در دست اجرا است. یک خط راه‌آهن نیز از بندر امام به آبادان، خرمشهر و ازآنجا به شلمچه و بصره متصل می‌شود که این پروژه‌ها منطقه آزاد اروند را متحول می‌کند.

وی افزود: سایت صنعتی خرمشهر در حال تبدیل به قطب فولادسازی کشور است. در خرمشهر ۳ پروژه بزرگ فولاد طراحی‌شده که یکی بهره‌برداری شد و دوتای دیگر در حال احداث است.

زمانی بابیان اینکه امسال رونق تجارت و کسب‌وکار را ترویج و تقویت می‌کنیم، بیان کرد: ما در مجموعه سازمان منطقه آزاد اروند شریک تمام سرمایه‌گذارانی هستیم که به این منطقه آمده و شغل ایجاد کنند. به همه سرمایه‌گذاران بومی هم کمک می‌کنیم و امکانات در اختیارشان قرار می‌دهیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند اعلام کرد: به طرح‌های کوچک روستایی نیز کمک می‌کنیم و هر شغل پایداری که طرح توجیهی داشته باشد را تصویب می‌کنیم که به آن کمک شود و اولویت کار نیز با سرمایه‌گذاران بومی است.

زمانی اظهار داشت: باید جوانان ما دوره‌های فنی ببینند تا توانا شوند و بتوانند با کمک تسهیلاتی که می‌دهیم خود شغل ایجاد کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: قانون ورود اتباع خارجی مانند دیگر قوانین مناطق آزاد است و بعد از ایجاد زیرساخت‌های لازم این قانون لازم اجرا شد.

وی افزود: تا دیروز حدود ۱۸۰ هزار نفر تبعه خارجی بدون روادید وارد منطقه آزاد اروند شدند و بر اساس آمار اصناف ۳۰ درصد بازار به همین دلیل رونق بیشتری گرفتند. بیش از ۹۹ درصد این افراد عراقی هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: این موضوع یک فرصت است و باید از آن به نفع رونق کسب‌وکار منطقه آزاد اروند استفاده کنیم.