با پایان یافتن رویداد مجسمه و‌ طبیعت کیش صورت گرفت:

نصب ۱۲مجسمه‌ در جزیره کیش

نخستین رویداد مجسمه و طبیعت کیش که از ۲۶بهمن‌ماه در جزیره آغاز شده بود، روز ۱۰اسفندماه به کار خود پایان داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، این رویداد که با هدف استفاده هنرمندان مجسمه‌ساز از طبیعت و تنوع در مبلمان شهری برگزار شد، میزبان ۱۲هنرمند مجسمه‌ساز بود که در طول برگزاری رویداد، مجسمه‌های خود را برای نصب در جزیره کیش آماده کردند. رویداد مجسمه و طبیعت با سفارش سازمان منطقه آزاد کیش و با همت شرکت عمران، آب و خدمات این جزیره برگزار گردید.

دبیر رویداد مجسمه و طبیعت کیش گفت: این رویداد، نخستین رویداد از نوع خود در جزیره کیش بود که با در نظر گرفتن طبیعت، المان‌ها و متریال‌هایی از طبیعت اجرا شد. مجسمه‌سازانی که در رویداد حضور داشتند، با امکاناتی که در اختیار داشتند، ۱۲مجسمه را آماده نصب در جزیره کردند. همزمان با ساخت مجسمه‌ها، جانمایی آنها نیز صورت گرفت که آثار ساخته شده در محل‌ها نصب و در معرض دید گردشگران و ساکنان جزیره قرار می‌گیرد.

احسان گرایلی با مثبت ارزیابی کردن چنین اتفاق‌هایی اظهار کرد: مهم است که مدیران و تصمیم‌گیران حوزه فرهنگ همواره به فکر تحول و زیباسازی فضای شهری باشند. این المان‌ها و نمادها هستند که چهره شهر را با تنوع همراه می‌کنند و به سواد بصری جمعی کمک می‌کنند. نگاه مثبت دکتر غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و همچنین مجید ملانوروزی معاون گردشگری این سازمان به برنامه‌های هنری و همچنین حمایت علی مقدس‌زاده مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش، این رویداد را محقق کرد.

وی از نصب نخستین مجسمه این رویداد در نگارخانه بین‌المللی هنرهای معاصر کیش خبر داد و گفت: نخستین اثر تکمیل شده در این رویداد همزمان با افتتاح نگارخانه کیش و نمایشگاه آثار گونتر اوکر معمار اتریشی در این محل نصب شد. آثار دیگر نیز به ترتیب آماده شدند و قرار است در محل‌هایی که با مشورت هنرمندان مجسمه‌ساز و کارشناسان شرکت عمران، آب و خدمات کیش جانمایی شده، نصب شوند.

گفتنی است، هنرمندانی چون کوروش گلناری، رضا قره‌باغی، محمود محرومی، مهدی رنگچی، حسین علی‌عسگری، محمد بهرامی، حمید شیری، حمیدرضا فتوحی، پیمان بخشی، زهرا رحیمی، ندا آیتی و فرزانه عبدلی در این رویداد شرکت کردند.

حمید شیری دبیر اجرایی و هنری، مهدی سیفی مدیر فنی سایت، بابک جوانمرد هماهنگی تجهیزات فنی، هامین شادمانی مدیر تدارکات و پشتیبانی سایت را به عهده داشتند.