مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت:

ورزش و اخلاق پهلوانی، سدی در مقابل آسیب‌های اجتماعی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از ورزش و اخلاق پهلوانی به عنوان سَدی مهم برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی نام برد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در آئین اهدای حکم انتصاب محمد پَرون به عنوان رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام و رسول هلالی به عنوان رئیس هیات ورزش‌های رزمی منطقه آزاد قشم، افزود: کسب مدال‌های جهانی بدون اخلاق پهلوانی موجب نامدار شدن ورزشکاران نمی‌شود.

وی ادامه داد: غلامرضا تختی در کنار توانایی و علم بالا در ورزش کُشتی، به دلیل داشتن اخلاق پهلوانی، به عنوان جهان پهلوان در تاریخ ماندگار شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از تلاش خستگی‌ناپذیر جلیل حقگویان به عنوان مدیر ورزش و جوانان این سازمان که در مدت سه ماه به اندازه سه سال در حوزه ورزش این منطقه خدمات ارائه نموده است، تقدیر کرد.

وی گفت: امروز ورزش قشم هم‌سطح ورزش استان‌های مختلف کشور شده و هیات‌های ورزشی این جزیره به طور مستقیم با رئیسان فدراسیون‌ها در ارتباطند و از این موفقیت بسیار ارزشمند می‌توان در راستای نامدار کردن ورزش جزیره استفاده کرد.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اینکه ورزش نقش مهمی در ساختار سلامت روح و جسم و روان جوانان دارد، افزود: هزینه کردن در ورزش درحقیقت سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت جوانان و نوجوانان است.

وی با اعلام اینکه اخلاق ورزشکاران تاثیر مهمی در ارتقاء اخلاق خانواده، اجتماع و محل کسب و کار دارد، ادامه داد: تلاش کنید تمام اقداماتتان را مُستند کنید تا همه بدانند در شرایط سخت اقتصادی هم می‌توان کارهای تاثیرگذار انجام داد.

مومنی تصریح کرد: ورزش سکوی رسیدن به جایگاه اخلاقی است و با جذب جوانان در باشگاه‌های مختلف باید آنان را در مقابل آسیب‌های اجتماعی واکسینه کرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان تاکید کرد: در تقسیم منابع نیز به دور از اختلافات شخصی به باشگاه‌ها نگاه کنید و هدف‌تان تلاش برای ارتقای سطح سلامت جوانان و جامعه باشد.

در ابتدای این مراسم، رئیس ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم هم از حمایت‌های همه‌جانبه حمیدرضا مومنی برای دریافت حکم ریاست هیات‌های مختلف ورزشی در این منطقه آزاد تقدیر کرد.

جلیل حقگویان افزود: تفویض اختیارات وزیر ورزش و جوانان به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، مزیت بسیار مهمی برای دوری از موازی‌کاری‌ها و حرکت در مسیر ارتقاء ورزش در این جزیره محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ساماندهی هیات‌های ورزشی و قرار گرفتن زیر پرچم واحد، نام قشم را بیش از گذشته در کشور، منطقه و در سطح بین‌المللی بر سر زبان‌ها خواهد انداخت و سال آینده، شاهد تحولی اساسی در رشته‌های مختلف ورزشی قشم خواهیم بود.

در این مراسم، رسول هلالی به عنوان رئیس هیات ورزش‌های رزمی و محمد پَرون هم به عنوان رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام منطقه آزاد قشم از اقدامات حمیدرضا مومنی برای ارتقای سطح ورزش این منطقه تقدیر کردند.

در پایان این نشست، حکم انتصاب محمد پَرون و رسول هلالی از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به آنان اهدا شد.