وزیر ورزش و جوانان: چابهار استعداد بالایی در ورزش‌های آبی ساحلی، کریکت، فوتبال و رقابت‌های رالی اتومبیلرانی دارد

وزیر ورزش در بازدید از ظرفیت‌های ورزشی بندر چابهار: باید از این قابلیت‌ها برای پرورش استعدادها و برگزاری مسابقات ورزشی، بهره برد. به گزارش مناطق آزاد، وزیر ورزش و جوانان گفت: چابهار استعدادهای بسیار بالایی درزمینهٔ ورزش کریکت دارد به‌طوری‌که بسیاری از ورزشکاران تیم ملی از سیستان و بلوچستان و به‌ویژه این شهر هستند. مسعود […]

وزیر ورزش در بازدید از ظرفیت‌های ورزشی بندر چابهار: باید از این قابلیت‌ها برای پرورش استعدادها و برگزاری مسابقات ورزشی، بهره برد.

به گزارش مناطق آزاد، وزیر ورزش و جوانان گفت: چابهار استعدادهای بسیار بالایی درزمینهٔ ورزش کریکت دارد به‌طوری‌که بسیاری از ورزشکاران تیم ملی از سیستان و بلوچستان و به‌ویژه این شهر هستند.

مسعود سلطانی فر گفت: این شهرستان از ظرفیت‌های خوبی برای برگزاری ورزش‌های آبی ساحلی، کریکت، فوتبال و رقابت‌های رالی اتومبیلرانی برخوردار است.

وی ادامه داد: برای بهره‌برداری بهتر از این رشته‌ها باید امکانات ورزشی هر چه سریع‌تر به چابهار اختصاص پیدا کند.

وی افزود: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی در چابهار یکی از خواسته‌های مهم ورزشکاران است که این امر در اولویت وزارت ورزش و جوانان قرار دارد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: با تکمیل طرح‌های ورزشی در چابهار شاخص‌های ورزشی این شهرستان ارتقا پیدا می‌کند.

سلطانی فر اظهار داشت: ورزشگاه چابهار تا هفته دولت امسال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار نیز گفت: ورزشگاه کریکت این شهرستان ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۳۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده و ۳۵ میلیارد ریال دیگر برای تکمیل آن نیاز است.

عمر بلوچ افزود: ورزشگاه چابهار با ۲۵ میلیارد ریال هزینه ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۲۵ میلیارد ریال دیگر برای تکمیل آن موردنیاز است.

وی ادامه داد: همچنین سالن ۲ هزارنفری چابهار با ۹۰ میلیارد ریال اعتبار ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۳۰ میلیارد دیگر برای تکمیل آن نیاز است.

وی بیان کرد: فضای سرانه ورزشی چابهار ۱۶ صدم مترمربع است.

رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار تصریح کرد: درمجموع پنج فضای ورزشی در سطح این شهرستان وجود دارد.

بلوچ، چمن مصنوعی در بریس، گارکندی و تیس را از دیگر امکانات ورزشی شهرستان چابهار عنوان کرد.

کریکت یک ورزش تیمی بت و توپ است که در زمین چمن دایره‌ای یا بیضی‌شکل با شعاع میانگین ۷۵ متر میان دو تیم ۱۱ نفره بازی می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان همچنین از پروژه‌های ورزشی و گردشگری شهر توریستی رویال صدف، نوار ساحلی چابهار- گواتر و سطح شهر و منطقه آزاد چابهار بازدید کرد.

سلطانی فر همچنین از ظرفیت‌ها، امکانات و طرح‌های ورزشی نظیر سالن ورزشی ۲ هزارنفری شهید ریگی، محل برگزاری رالی اتومبیلرانی در کوه‌های مریخی و ساحل چابهار- گواتر، ورزشگاه کریکت دریا بزرگ و سالن ورنا منطقه آزاد چابهار بازدید کرد.

وزیر ورزش و جوانان پس از بازدید از طرح‌های ورزشی در حال ساخت شهرستان چابهار بر تکمیل سالن ورزشی و ورزشگاه ۲ هزارنفری این شهرستان تأکید کرد.