با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مسئولین منطقه و استان صورت پذیرفت:

کلنگ‌ آغاز نهضت مسکن ملی در غربی‌ترین نقطه جزیره قشم به زمین زده شد

با حضور افشار فتح‌الهی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم، شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم، شهریار نوروزی‌زاده مدیرکل بنیاد مسکن استان هرمزگان و جمعی از مسئولان اجرایی شهرستان و مدیران سازمان، کلنگ آغاز عملیات اجرایی طرح مسکن جوانان جزیره قشم در باسعیدو به زمین زده شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در آیین کلنگ‌زنی پروژه مسکن جوانان جزیره قشم اظهار کرد: پروژه مسکن جوانان جزیره قشم در روستای باسعیدو در زمینی به مساحت ۷هکتار با کاربری عمومی بیش از ۱۵هزار مترمربع شامل فضاهای آموزشی، مسجد، مراکز درمانی و فضای سبز به تعداد ۱۳۷واحد مسکونی با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا می‌شود.

افشار فتح‌الهی افزود: بحث مسکن، آب، اشتغال جوانان و تکمیل زیرساخت‌های مواصلاتی مهم‌ترین دغدغه‌های مردم نجیب جزیره قشم هستند که در دولت مردمی برای برطرف کردن آنها برنامه‌ریزی‌های جدی انجام داده‌ایم.

وی اذعان داشت: در این طرح قیمت زمین از هزینه مسکن حذف و تسهیلات ارزان‌قیمت برای ساخت درنظر گرفته شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم‌؛ در طرح مسکن جوانان، هدف واگذاری زمین نیست؛ بلکه دستیابی مردم به مسکن ارزان‌قیمت، باکیفیت مناسب و مقاوم است و برای جلوگیری از بورس‌بازی زمین، تنها افراد بومی، ساکن در قشم و فاقد خانه که از امکانات دولتی استفاده نکرده‌اند، در پروژه مسکن جوانان احراز صلاحیت شده‌اند.

فتح‌الهی اظهار کرد: هر واحد ساختمانی که به مرحله پایان کار رسید، سند به صاحب آن تحویل داده می‌شود؛ این زمین‌ها قابل فروش و واگذاری نیست و برای تامین سرپناه مردم خواهد بود.

وی یادآور شد: زمین‌خواری‌های پیش از این با شعار مسکن‌دار کردن مردم و جوانان انجام شده و همه مردم، دهیاران و بخشداران باید برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز کمک کنند.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم همچنین تاکید کرد: زیرساخت‌های خانه‌دارشدن مردم را فراهم می‌کنیم و با جدیت با سوءاستفاده از بیت‌المال با همکاری دستگاه قضایی برخورد می‌کنیم.

فتح‌الهی مشکل آب را یکی دیگر از دغدغه‌های جدی مردم دانست و افزود: این مشکل در فصل گرما دوچندان می‌شود و تلاش می‌کنیم با ظرفیت‌های موجود با بهترین شکل ممکن امسال را سپری کنیم و با همکاری آبفا تا سال آینده مشکل آب را به صورت اساسی مرتفع نماییم.

به گفته وی؛ تکمیل زیرساخت‌های مواصلاتی به عنوان مطالبه دیگر مردمی با پروژه تعریض ساحل جنوبی آغاز شده و بخش‌های دیگر آن نیز در هفته‌های آینده کلید می‌خورد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان ابراز امیدواری کرد در یک بازه زمانی مناسب، دغدغه مسکن و اشتغال برای هیچ جوان قشمی وجود نداشته باشد و طرح‌های مختلف اقتصای برای حل مشکل اشتغال اجرایی گردد

 

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان:

ثبت‌نام ۸۵۰۰متقاضی در طرح مسکن جوانان قشم

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان در بخشی دیگری از این مراسم گفت: با طرح پروژه مسکن جوانان قشم، هم مشکل مسکن جوانان حل می‌شود و هم بخش زیادی از بافت روستایی جزیره مقاوم‌سازی می‌گردد.

شهریار نوری‌زاده ادامه داد: تاکنون ۸هزار و ۵۰۰متقاضی مسکن در این طرح ثبت‌نام کرده و در فاز نخست برای روستای باسعیدو ۱۳۷نفر واجد شرایط شناخته شده‌‍‌اند.

وی افزود: امیدواریم مسکنی مناسب و مقاوم در راستای خانه‌دارکردن مردم و تحقق شعار دولت یعنی ساخت ۴ میلیون مسکن در کشور فراهم کنیم.

نوری‌زاده اظهار داشت: برای ساخت مسکن در این پروژه، دو روش وجود دارد که ساخت مسکن با خودیاری مردم و کمک بنیاد مسکن و استفاده از توان پیمانکاران این نهاد، پیش‌بینی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان در پایان تصریح کرد: برای به بهره‌برداری رسیدن سریع این پروژه تنها حضور سازمان و بنیاد مسکن کافی نیست؛ بلکه به مشارکت جدی مردم و دهیاران نیاز است.

 

امام‌جمعه شهرستان قشم:

توسعه از غرب قشم آغاز شده است

همچنین، امام‌جمعه شهرستان قشم در بخش دیگر از این مراسم گفت: خوشحالیم که در دولت مردمی توسعه از غرب جزیره قشم آغاز شده است.

حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی افزود: آغاز ساخت واحدهای مسکن ملی در روستای باسعیدو نشان از عزم جدی دولت برای ایجاد توسعه متوازن در جزیره قشم دارد.

وی اظهار کرد: فصل خدمت به محرومان فرارسیده است و با حل مشکل مسکن و اشتغال جوانان و رسیدن آب به روستاهای غرب جزیره باید مردم صبور جزیره، طعم آرامش را بچشند.

 

امام‌جمعه اهل سنت قشم:

آبرسانی به روستاها با اهتمام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم

امام‌جمعه اهل سنت قشم نیز در این مراسم بیان کرد: آبادی زمین برای مردم امیدوار کننده است و صرف داشتن زمین برای افراد مشکلی را حل نمی کند.

شیخ عبدالرحیم خطیبی اظهار داشت: آبادی زمین با ساخت مسکن و کشاورزی محقق می‌شود و الفبای آبادانی آب است و نبود آن مانع آبادی می‌شود.

وی تصریح کرد: انتظار داریم در رساندن آب به روستاهای تشنه جزیره قشم شتاب بیشتری انجام گیرد تا توسعه متوازن به دست بیاید.

امام‌جمعه اهل سنت قشم خاطرنشان کرد: تاکنون اراده جدی برای آبرسانی به غرب جزیره نبوده و مردم در زمینی که دورتا دور آن را آب فرا گرفته است مجبور هستند آب را به قیمت گزافی تهیه کنند و امیدواریم با اهتمام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم آرمان آب برای مردم قشم به منصه‌ظهور برسد.