با حضور مدیران و مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند صورت پذیرفت:

کلنگ احداث پل جدید خرمشهر به زمین زده شد

عملیات اجرایی پروژه «پل شهدای اروند» در خرمشهر با حضور مدیران و مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند و شهرستان‌های آبادان و خرمشهر آغاز شد‌.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، این پروژه در کنار پل قدیم خرمشهر ساخته خواهد شد و منجر به ایمن‌سازی و رفع مشکلات ترافیکی در ورودی شهرستان می‌گردد.

پل جدید خرمشهر با اعتبار اولیه ۹۳۳میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی سازمان منطقه آزاد اروند احداث می‌شود و دارای ۵۳۰متر طول و ۲۴متر عرض مفید آسفالته است.

پل «شهدای اروند» با مدل صندوقه‌ای، با عرشه بتنی ساخته می‌شود و دارای ۶مسیر شامل ۳باند ورودی و ۳باند خروجی است.

«شرکت دی» از موسسات زیرمجموعه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی پیمانکار این پروژه خواهد بود و کارفرمایی آن برعهده سازمان منطقه آزاد اروند است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در آیین کلنگ‌زنی این پروژه گفت: در سال‌های اخیر به‌واسطه استهلاکی که متوجه پل‌های دوگانه و مواصلاتی شهر خرمشهر شده بود و در بازه‌های زمانی مختلف ‌خصوصا ایام نوروز، اربعین، روزهای پایانی هفته، همچنین ابتدا، میانه و انتهای روزهای هفته به جهت تردد شهروندان به محل کار، مشمول ترافیک سنگینی می‌شد و بعضا این پل‌ها دچار صدمات و لطماتی در حیطه ساختاری می‌شدند. سازمان منطقه آزاد اروند با تامین منابع موردنیاز و در راستای تسهیل و روان‌سازی محورهای ورودی این شهر، با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و با عنایت به بندهایی که در قانون چگونگی اداره مناطق آزاد بدان اشاره شده است، بر آن شد که چند پروژه شاخص، ازجمله عملیات احداث پل جدید خرمشهر را در دستورکار قرار دهد.

علی زارعی اظهار داشت: پس از اینکه مطالعات این پل صورت پذیرفت، منابع مورد‌نیاز برای احداث این پل نیز فراهم‌ گردید و پروژه به مناقصه گذاشته شد. امروز نیز پس از فرآیند انتخاب پیمانکار، تجهیز کارگاه و انجام بررسی‌ها و اخذ مجوزهای لازم، همچنین حل و فصل معارضات ارضی موجود در مسیر انجام این پروژه، به یاری خدا کلنگ آغاز عملیات احداث پل شهدای اروند به زمین زده شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در پایان با ابراز امیدواری که سال‌۱۴۰۲ برای منطقه آزاد اروند، سال آغاز و انجام پروژه‌های شاخص عمرانی توام با رونق تولید، صادرات و اشتغال پایدار باشد، خاطرنشان کرد: به یاری خداوند تمام تلاش خود را به‌کار خواهیم بست که در سال آینده، منطقه آزاد اروند، تبدیل به یک مجموعه عمرانی و کارگاه اقتصادی شود.