۵۰هزار تُن کلینکر قشم به دُبی صادر شد

مدیر کل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم از صادرات ۵۰هزار تُن کلینکر شرکت سیمان قشم به کشور دُبی خبر داد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، هرمز امیری گفت: این میزان کلینکر به ارزش یک‌ میلیون و ۱۵۰هزار دلار توسط کشتی Stony Lake از بندر کاوه قشم به مقصد بندر خرفقان دُبی بارگیری شد. […]

مدیر کل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم از صادرات ۵۰هزار تُن کلینکر شرکت سیمان قشم به کشور دُبی خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، هرمز امیری گفت: این میزان کلینکر به ارزش یک‌ میلیون و ۱۵۰هزار دلار توسط کشتی Stony Lake از بندر کاوه قشم به مقصد بندر خرفقان دُبی بارگیری شد.

وی با اعلام اینکه محموله فوق چهارمین محموله تولیدات شرکت سیمان قشم است که طی شش ماه و نیم گذشته از سال‌۹۷ به خارج از کشور صادر شده، افزود: جمع کل محصولات صادراتی امسال شرکت سیمان قشم شامل کلینکر و سیمان به دو میلیون و ۵۱۶هزار و ۵۵۰دلار رسیده است.

به گفته امیری، پیش از این مرحله از صادرات کلینکر به‌ مقصد دُبی، ۲۵هزار و ۱۴۵تُن کلینکر به ارزش ۶۰۳هزار و ۵۰۰دلار به غنا، ۴هزار تُن سیمان به ارزش ۹۶هزار دلار به کشور سومالی و ۲۹هزار تُن کلینکر به ارزش ۶۶۷هزار و ۵۰دلار به سریلانکا صادر شده بود.

مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم افزود: به دستور حمیدرضا مومنی، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم نیروهای گمرک سازمان با همه توان تلاش می‌کنند با سرعت دادن به مراحل تشریفات قانونی تخلیه و بارگیری کالاهای وارداتی و صادراتی فعالان اقتصادی در قشم به صنعتگران این‌ منطقه کمک کنند.

بنا به این گزارش، شرکت سیمان یکی از بیش از ۲۰۰شرکت تولیدی فعال تحت‌ حمایت سازمان منطقه آزاد قشم است که بیشتر محصولات تولیدی خود را به خارج از کشور صادر می‌کند.