معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس اظهار داشت:

ارائه خدمات بالینی به بیماران کرونایی، افراد مشکوک و غربالگری در ارس

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از ارائه خدمات بالینی به بیماران کرونایی و افراد مشکوک و غربالگری بیش از 1600نفر توسط اکیپ مراقبت سیار بیماران کرونایی در سطح شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، یوسف داداش‌زاده با اعلام این خبر گفت: از آغاز طرح تکمیلی مراقبت و پیشگیری از ویروس کرونا که از ۲۸فروردین‌ماه آغاز شده است، غربالگری بیش از ۱۶۰۰نفر افراد دارای بیماری‌های خاص ازجمله افراد مبتلا به دیابت، فشار خون،قلبی و عروقی و سرطانی توسط اکیپ‌های مراقبت از بیماران کرونایی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه ارائه خدمات بالینی توسط اکیپ‌های مراقبت از بیماران کرونایی، موارد مشکوک، اطرافیان آنها و افراد دارای بیماری زمینه‌ای همچنان ادامه دارد، افزود: از آغاز این طرح تا به امروز مراقبت از ۲۱۰نفر از اطرافیان افراد مبتلا به ویروس کرونا و غربالگری مجدد کل افراد پرخطر توسط مراقبین سلامت انجام گرفته است.

داداش‌زاده گفت: ضدعفونی و گندزدایی منازل بیماران، مشاوره تغذیه و رژیم درمانی، تک دارویی، نمونه‌گیری سرپایی، مراقبت در منزل، ارائه مشاوره روانشناختی و آموزش‌های لازم به افراد مبتلا و اطرافیان آنها و نیز انجام آزمایشات تخصصی ازجملهPCP ,CRP‌ و CBC از مهم‌ترین اقداماتی می‌باشد که همه روزه توسط این اکیپ‌ها انجام می‌گیرد.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در پایان خاطرنشان کرد: از زمان آغاز طرح تکمیلی مراقبت و پیشگیری از ویروس کرونا، اکیپ‌های مراقبت سیار بیماران کرونایی با هدف ارائه مراقبت‌های بهداشتی و درمانی لازم و همچنین غربالگری گروه‌های پرخطر در معرض ابتلا به کرونا به ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی و رسیدگی به وضعیت جسمی و روانی بیماران، اطرافیان و افراد مشکوک و پیگیری مداوم وضعیت آنها و گندزدایی محل زندگی آنها می‌پردازند.

گفتنی است، طرح تکمیلی مراقبت و پیشگیری از ویروس کرونا به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و مساعدت این سازمان و مشارکت شبکه بهداشت و درمان شهرستان جلفا از ۲۸فروردین‌ماه شروع شده است و به مدت دوماه با تشکیل اکیپ‌های مراقبت سیار در شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس به بیماران کرونایی، اطرافیان آنها و گروه‌های پرخطر خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.