اسماعیل زمانی در نشست با استاندار ذی‌قار کشور عراق اظهار داشت:

گسترش مبادلات تجاری میان ایران و عراق با بازگشایی مرز شلمچه

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: مشکلی جهت تامین دستگاه اکسیژن مورد نیاز استان ذی‌قار کشور عراق وجود ندارد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، در نشست مشترک میان استاندار خوزستان، استاندار ذی‌قار کشور عراق و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، اسماعیل زمانی با بیان این مهم که کمک به رفع مشکل کرونا از بُعد انسانی وظیفه همگان است، افزود: در همین راستا ما در منطقه آزاد اروند از هیچ کمکی فروگذار نخواهیم کرد.

وی تصریح کرد: با بازگشایی مرز تجاری شلمچه، زمینه گسترش مبادلات تجاری میان دو کشور وجود دارد و با توجه به نزدیکی عراق و ایران، انتظارمان آن است که تجار و بازرگانان عراق محصولات و کالاهای مورد نیازشان را از منطقه آزاد اروند تامین و خریداری کنند.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند با تاکید بر این نکته که در بازارهای آبادان و خرمشهر ظرفیت تهیه اقلام مورد درخواستی وجود دارد، ادامه داد: تجار و بازرگانان عراقی از طریق اتاق‌های بازرگانی آبادان و خرمشهر می‌توانند در زمینه برپایی نمایشگاه‌های مختلف و عرضه محصولات در منطقه آزاد اروند و استان ذی‌قار اقدام نمایند.

زمانی این اقدام را کمک به توسعه مبادلات تجاری طرفین دانست و گفت: ما نیز از این موضوع استقبال کرده و همچنین از مردم استان ذی‌قار دعوت می‌کنیم در زمینه ورود اتباع عراقی به ویژه گردشگران استان بصره به منطقه آزاد اروند که چند سالی است آغاز شده و با افزایش و استمرار نیز همراه بوده است، به این منطقه سفر کنند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند اذعان داشت: به طور حتم گسترش مبادلات تجاری، اقتصادی و گردشگری زمینه چرخش سرمایه و رونق کسب و کارها را به دنبال دارد.

 

استاندار ذی‌قار کشور عراق:

توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و عراق در دوران پساکرونا

استاندار ذی‌قار کشور عراق از گسترش همکاری‌های سیاسی، تجاری و اقتصادی پساکرونا میان ایران و عراق خبر داد.

کاظم حمید الوایلی ضمن قدردانی از استقبال مسئولان منطقه آزاد اروند از هیات عراقی گفت: امیدمان به گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی در شرایط پساکروونا میان دو کشور است.

وی افزود: اخبار مربوط به گسترش و شیوع کرونا ویروس و ابتلای مردم ایران به این بیماری را از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی، پیگیر بودیم.

استاندار ذی‌قار کشور عراق ضمن اشاره به آمار بالای تلفات این بیماری خاطرنشان کرد: هر چند آمار مبتلایان و تلفات ناشی از بیماری کویید‌۱۹ در کشور ایران بالا بود، اما خوشبختانه تلاش کادر درمانی ایران اعم از پزشکان و پرستاران به بهبود این وضعیت کمک بسیاری نمود.

کاظم حمید الوایلی اذعان داشت: به طور طبیعی استان ما نیز متاثر از کرونا با مشکلات زیادی مواجه است و در این باره نیاز به همکاری و حمایت ایران را داریم.

استاندار ذی‌قار کشور عراق از نیاز این استان به دستگاه تتفس مصنوعی خبر داد و گفت: در بیمارستان‌های استان ذی‌قار نیاز به دستگاه تنفس مصنوعی و برخی تجهیزات دیگر مشهود است که در این باره امید به مساعدت و همکاری کشور همسایه خود، ایران را داریم.