سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت:

جزیره کیش آماده دور چهارم افتتاح طرح‌های عمرانی توسط رئیس‌جمهور

چندین طرح عمرانی، اقتصادی و فرهنگی در منطقه آزاد کیش به زودی از طریق ارتباط برخط با رئیس جمهوری افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در نشست ویدئوکنفرانسی با مدیران عامل مناطق آزاد، بر اتمام به موقع طرح‌ها و به ثمر نشاندن تلاش‌های دولت دوازدهم در روزهای پایانی تاکید کرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست، شاه‌کلید جزیره و دیگر مناطق آزاد را، اتمام طرح عمرانی پایانه جدید فرودگاه بین‌المللی کیش عنوان نمود و گفت: افتتاح این پروژه در چندماه باقی ‌مانده، ورق خوردن برگ زرینی از تلاش‌های مسئولان در این دولت را موجب می‌شود.

جعفر آهنگران به اجرای طرح توریسم سلامت با سرمایه‌گذاری ۲۲۰میلیارد تومانی، ساخت و اتمام دو مجتمع هوشمند مسکونی متفاوت با دیگر طرح‌های مشابه، تله‌کابین کیش با هزینه ارزی بالغ بر ۱۰میلیون دلار و رقم ریالی ۶۰میلیارد تومان به عنوان دیگر طرح‌های آماده بهره‌برداری در منطقه آزاد کیش اشاره کرد.

وی همچنین به ایجاد خانه فرهنگ به عنوان طرحی موثر در پیشبرد اهداف فرهنگی جزیره‌، هتل ۵ستاره پالاس و هتل ۵ستاره لمکده را نیز از دیگر طرح‌های آماده بهره‌برداری منطقه آزاد کیش برای چهارمین دوره از افتتاح‌های ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور همزمان با دیگر مناطق آزاد برشمرد.

آهنگران در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خرسندی از اتصال کیش به هتل‌های زنجیره‌ای بین‌المللی، گفت: پس از ساخت هتل ۷ستاره‌ای در ‌جنوب جزیره که مراحل پایانی ساخت خود را طی می‌کند، کیش به عنوان اولین منطقه در کشور به مجموعه هتل‌های بین‌المللی «گرند ملیا» با سرمایه‌گذاری ۵هزار میلیارد تومانی خواهد پیوست.

وی اظهار داشت: نیروگاه آماده‌ای در محوطه شرکت آب و برق نیز با بودجه ۴۵۰میلیارد تومانی با همکاری وزارت نیرو و شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در حال آماده‌سازی است که با افزودن ۴۵مگاوات برق به ظرفیت برق تولیدی جزیره، ظرفیت کلی را به حدود ۲۵۰مگاوات رسانده و مشکلات جزیره را در زمان پیک مصرف به حداقل می‌رساند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش همچنین از تحقق‌ «شهر بدون کربن» به عنوان دیگر برنامه در دستورکار سازمان منطقه آزاد کیش در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

گفتنی است، از ۱۵۹طرح آماده افتتاح در مناطق آزاد کشور، ۷طرح با ظرفیت اشتغال ۵۵۷به اروند، ۱۲طرح با ایجاد شغل برای ۲۴۳نفر به انزلی تعلق دارد.

همچنین سهم مناطق آزاد چابهار، قشم و ارس از افتتاح طرح‌ها به‌ترتیب ۴۵، ۲۷ و ۳۷مورد است که پس از بهره‌برداری در مجموع برای ۴هزار ۱۱۵نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد ‌‌و ۲۱طرح نیز در منطقه آزاد ماکو با ایجاد ظرفیت اشتغال برای ۲هزار و ۶۷۲ نفر، همچنین پروژه فرودگاه امام(ره) نیز با ایجاد شغل برای ۱۵۰نفر، به بهره‌برداری خواهند رسید.