با دستور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام شد:

آبرسانی رایگان به روستاهای جزیره قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از آبرسانی رایگان به روستاهای قشم تا زمان پایان تنش آبی در جزیره خبر داد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی با اعلام این خبر گفت: بنابر دستور دکتر حجت‌الله عبدالملکی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، آبرسانی به وسیله تانکر به برخی از روستاهای جزیره که با تنش آبی روبه‌رو هستند، آغاز شده است.

وی ادامه داد: کانی، دوستکو، گوری و مرادی روستاهایی هستند که آبرسانی به آنها آغاز شده و تا زمان پایان این بحران و به منظور فراهم ساختن آرامش‌خاطر مردم، آبرسانی به وسیله ۳دستگاه تانکر ادامه خواهد داشت.

فتح‌الهی اظهار داشت: برنامه و لیست آبرسانی از طرف شورای اسلامی روستا تهیه شده و در اختیار شرکت آب، برق و تاسیسات منطقه آزاد قشم قرار می‌گیرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده به دلیل تاخیر در نوبت آبگیری مخازن در روستاها، هر یک از خانوارها مجبور هستند به وسیله تانکر آب تهیه کنند که این موضوع علاوه‌بر مشقت در تامین آب، هزینه اضافی را به خانواده‌ها تحمیل می‌نماید و با دستور ویژه دبیر شورایعالی این مشکل برطرف خواهد شد.

بنا بر این گزارش، با روی کار آمدن دولت سیزدهم، اراده جدی سازمان منطقه آزاد برای رفع چالش تامین آب در جزیره قشم حاکم شده است.

شایان ذکر است، انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری تامین آب شهرقشم به ظرفیت ۱۰هزار مترمکعب در روز با سرمایه‌گذاری معادل ۲۵۵میلیارد تومان، تخصیص زمین جهت ساخت آب شیرین‌کن در سلخ، تورگان و باسعیدو به ظرفیت مجموعا ۱۲هزار مترمکعب (هرکدام ۴هزار مترمکعب) با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان،  انعقاد تفاهم‌نامه با شورا و شهرداری قشم درخصوص توسعه و احداث شبکه آب و فاضلاب در بافت قدیم و با هدف ارائه خدمات به بیش از ۲۴هزار نفر از ساکنین شهر قشم و تخصیص ۵هزار مترمکعب آب در روز در قالب خرید تضمیمی برای شهر درگهان، ازجمله اقدامات مهم برای تامین آب پایدار در جزیره قشم می‌باشد.

گفتنی است، طبق گزارش شرکت آب و برق و تاسیسات منطقه آزاد قشم؛ در بهار سال جاری ظرفیت تولید آب در شهر قشم به بیش از ۲۰هزار مترمکعب و ظرفیت تولید آب در روستاهای جزیره به ۲۴هزار مترمکعب رسیده است.