معاون اجرایی رئیس‌جمهور در بازدید از منطقه آزاد انزلی تاکید کرد:

آزادسازی حریم ۶۰متر ساحل به دریا در استان گیلان ظرف ۲۰روز آینده

در راستای اجرای دستورات تاکید دکتر سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در جریان بازدید از استان گیلان، سیدصولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور در منطقه آزاد انزلی حضور پیدا کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، در این بازدید که با همراهی علی اوسط اکبری مقدم رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی صورت گرفت، معاون اجرایی رئیس‌جمهور از نقاط مختلف طرح ساحلی منطقه و امکانات و خدمات موجود در آن بازدید به عمل آورده و دستورات لازم را درخصوص اجرای دستور رئیس‌جمهور مبنی بر آزادسازی حریم ۶۰متر ساحل به دریا ظرف ۲۰روز را صادر نمود.

وی بر لزوم آزاد بودن حریم ۶۰متری در امتداد ساحل خزر در گیلان به منظور اجرای طرح‌های گردشگری و سالم‌سازی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط جهت بهره‌برداری عموم مردم تاکید کرد و اظهار داشت: در حال حاضر فقط بخش‌های تجاری و بندری باید در دست مجموعه بندر به دلیل فعالیت‎های تجاری قرار داشته باشد و باقی متصرفات باید آزاد شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با تصریح بر سرعت عمل نسبت به اجرای دستور رئیس‌جمهور، خواستار اجرای طرح از روز جاری شده و گفت: باید تمامی علائم و نشانه‌های تصرف ازجمله فنس‌کشی‌ و دیوارکشی‌ برداشته و ساحل به طور کامل بازگشایی گردد.

گفتنی است، سعید محمد مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی نیز بر لزوم بازگشایی تمام سواحل محدوده منطقه آزاد انزلی برای عموم مردم ظرف ۴۸ساعت آینده تصریح کرد.