در ششمین دوره افتتاح پروژه‌های مناطق آزاد به فرمان رئیس‌جمهور انجام شد:

آغاز بهره‌برداری از ۶۲طرح‌ سرمایه‌گذاری و زیربنایی در مناطق آزاد کشور

بهره‌برداری از طرح‌‌های سرمایه‌گذاری و زیربنایی به ارزش 3هزار و 105میلیارد تومان با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور آغاز شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، همزمان با هفتاد و هشتمین هفته از افتتاح طرح‌های مهم ملی کشور با شعار «تدبیر و امید برای جهش تولید» و در ششمین دوره افتتاح طرح‌های مناطق آزاد، بهره‌برداری از ۶۲طرح تولیدی اقتصادی و زیربنایی در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان و سیستان و بلوچستان با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌ جمهوری آغاز گردید.

این طرح‌ها در مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی ماکو، چابهار، ارس، انزلی اجرا شده و با افتتاح این طرح‌ها برای یکهزار و ۶۳۸نفر اشتغال‌زایی مستقیم فراهم شده است.

در «منطقه آزاد تجاری-‌صنعتی ارس»، ۳۸طرح اقتصادی و زیربنایی با ارزش سرمایه‌گذاری یکهزار و ۵۱۴میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۶۶۳نفر به بهره‌برداری رسید.

این طرح‌ها شامل تولید کشنده‌۲۶۳۱ یورو‌۵ ارس خودرو دیزل، مجتمع مشاهیر آذربایجان فازهای دو، سه و چهار در زمینی به مساحت ۳۵هزار مترمربع، مجتمع تجاری هایپر اسکار در زمینی به مساحت ۲۰هزار و ۶۷۲مترمربع، ۱۰مجتمع مسکونی خدماتی و آزمایشگاه غذا و دارو می‌شود.

چهار پروژه سرمایه‌گذاری و زیربنایی در «منطقه آزاد تجاری-‌صنعتی ماکو»، با ارزش سرمایه‌گذاری ۷۵۸میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۳۶۰نفر بهره‌برداری شد.

این پروژه‌ها شامل بزرگراه شهید سردار سلیمانی، تاسیسات زیربنایی فرودگاه منطقه آزاد ماکو، پروژه مشارکتی پایانه هوشمند و چندمنظوره نوبت دهی و خدماتی ۶۵۰کامیون، پل تقاطع غیرهمسطح فرودگاه است.

در «منطقه آزاد تجاری-‌صنعتی ‌انزلی» نیز ۱۴طرح سرمایه‌گذاری و زیربنایی با ارزش سرمایه‌گذاری ۶۱۶میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۴۴۶نفر با دستور رئیس‌ جمهوری به بهره‌برداری رسید.

واحد صنعتی تولید لامپ و مجتمع مسکونی تجاری مهتاب از طرح‌هایی است که در این منطقه به بهره‌برداری رسید.

امروز همچنین ۶پروژه سرمایه‌گذاری و زیربنایی در «منطقه آزاد تجاری-‌صنعتی چابهار»، با اعتبار سرمایه‌گذاری ۲۱۶میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی برای ۱۶۹نفر افتتاح شد که ازجمله این طرح‌ها می‌توان از فاز‌۳ آریا پروفیل، هتل سه ستاره گیلان، شهرک مسکونی یاس، واحد بازیافت آلومینیوم و طرح مسئولیت اجتماعی نام برد.