معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد:

آماده‌سازی تالار شهر به عنوان محل واکسیناسیون ساکنان کیش

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، از تشکیل کمیته واکسیناسیون جزیره کیش متشکل از نهادهای مرتبط خبر داد و بر تسریع ارائه واکسن به ساکنان جزیره تاکید کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سعید پورعلی با بیان اینکه بیمارستان، نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، معاونت اجتماعی، مرکز بهداشت و شرکت عمران، آب و خدمات به عنوان کمیته واکسیناسیون جزیره باید هرچه سریع‌تر کار خود را آغاز کنند، گفت: این کمیته با هدف تقویت هماهنگی در روند اجرای طرح واکسیناسیون و ارائه خدمات استاندارد به ساکنان تشکیل شده است.

وی افزود: با جانمایی محل واکسیناسیون و انتخاب تالار شهر به عنوان مناسب‌ترین و بهترین مکان برای حضور گروه‌های متعدد و موثر در تسریع روند واکسیناسیون‌، در صدد رفع عیوب سرمایشی سالن برای جلوگیری از مشکلات احتمالی هستیم تا واکسیناسیون آغاز گردد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش بر استمرار نظارت‌های بهداشتی و پرهیز از عادی‌انگاری تا زمان تکمیل روند واکسیناسیون تاکید کرد و اظهار نمود: مراکز نظارتی ما در حوزه‌های گردشگری، ورزش، نان و دامپزشکی، هتل‌ها، رستوران‌ها و همچنین رسانه‌ها به صورت ویژه در موضوع مقابله با عادی‌پنداری با جدیت فعالیت کنند؛ چراکه بی‌توجهی به ضوابط بهداشتی موجب تغییر وضعیت رنگ‌بندی و افزایش مبتلایان می‌شود.

پورعلی، روند بستری‌ها در بندرعباس را صعودی عنوان کرد و اذعان داشت: در برخی استان‌های کشور مردم به کرونای جهش‌یافته هندی و آفریقایی مبتلا شدند و همچنان با این دو گونه مواجه هستیم، برخی خوشه‌ها نیز شناسایی و مهار شده‌اند؛ بنابراین به جد باید موضوع نظارت در تمامی حوزه‌ها دنبال گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در بخش‌های خدماتی ادارت و سازمان‌ها‌، خواستار توجه بیشتر به ارائه خدمات تشریفات و پذیرایی شد و تصریح کرد: پذیرایی‌ها در جلسات حذف و یا از اقلام بسته‌بندی استفاده شود.

پورعلی، تامین اقلام بهداشتی مشاغل پر‌ارتباط ازجمله نیروهای نظامی و انتظامی را نیز از مسائل مهم برشمرد و در دستورکار قرار داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در پایان با تاکید بر اینکه در بحث برخورد با متخلفان و ناقضان ضوابط بهداشتی هیچ مماشاتی نیست، گفت: با متخلفان قاطعانه برخورد می‌شود و مرکز توسعه سلامت نیز بنابر اختیارات قانونی خود می‌تواند برای پلمب و یا ارجاع متخلفان به مراجع قانونی اقدام کند.

همچنین، رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در این جلسه با اعلام تغییر رنگ‌بندی جزیره از قرمز به نارنجی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۱هزار تست انجام و ۴هزار و ۳۹۶بیمار کرونا مثبت در جزیره کیش شناسایی شدند که تعداد بستری در دو هفته اخیر ۲۹نفر بوده و در حال حاضر نیز تعداد بستری‌های فعلی ۱۱نفر می‌باشد.

دکتر محمدرضا رضا‌نیا با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۱بیمار در قرنطینه خانگی و نقاهتگاهی به سر می‌‌برند، اظهار کرد: از آغاز همه‌گیری کرونا جزیره کیش ۲۳مورد فوتی داشته که نسبت به جمعیت ما آمار خوبی است.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های میدانی با عدم نظارت و کنترل به ویژه در اماکن تجمعی و ادارات مواجه شدیم که موجب انتقال ویروس نیز شده‌اند، گفت: نقاطی مانند بانک‌ها و موسسات مالی، پلاژ بانوان و رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها به عنوان خطرناک‌ترین نقاط انتقال بیماری از نظر فاصله‌گذاری اجتماعی و ماندگاری بالای افراد، نیاز به نظارت جدی‌تر دارند.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در ادامه تصریح کرد: بار ویروس جزیره در پیک چهارم بالا است و در صورت رعایت نکردن مقررات بهداشتی از سوی تمامی حوزه‌ها، با روند افزایشی مواجه خواهیم شد‌.

دکتر رضا‌نیا تاکید کرد: برای جلوگیری از درگیری جزیره کیش در پیک چهارم، باید کمیته‌های تخصصی بسیار جدی بر رعایت ضوابط بهداشتی نظارت کنند.

وی همچنین درخصوص چگونگی اقدام برای دریافت واکسن گفت: در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای ۷۰سال در جزیره کیش در حال انجام است و متقاضیان با مراجعه به سایت https://salamat.gov.ir/، نام‌نویسی و استفاده از نوبت‌دهی اتوماتیک از طریق سامانه می‌توانند واکسن دریافت کنند.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در پایان تاکید کرد: تنها اشخاصی که نام‌نویسی کرده‌اند، واکسینه می‌شوند.