در دیدار رایزن اقتصادی چین در ایران با مشاور رئیس‌جمهور مطرح شد:

آمادگی سرمایه‌گذاران چینی جهت حضور در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران

رایزن اقتصادی کشور چین در ایران در دیدار با حجت‌الله عبدالملکی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از آمادگی سرمایه‌گذاران این کشور برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران خبر داد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست از ارائه ۷۰۰بسته سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد کشور خبر داد و گفت: این بسته‌ها برای معرفی به شرکت‌های چینی، به رایزن اقتصادی چین ارائه شد که امیدواریم مورد استقبال سرمایه‌گذاران این کشور قرار گیرد.

حجت‌الله عبدالملکی در ادامه اظهار داشت: شرکت‌های چینی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیرساختی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور آماده همکاری هستند‌‌.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خاطرنشان کرد: رایزن اقتصادی چین ضمن دعوت برای حضور در اجلاس کمیسیون مشترک ایران و چین که در تیرماه به میزبانی پکن برگزار می‌شود، اعلام کرد در نظر داریم در حاشیه اجلاس پکن، همایشی نیز به منظور معرفی فرصت ها و بسته‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد برگزار کنیم.

همچنین، رایزن اقتصادی چین در ایران نیز در این نشست با اشاره به اینکه شرکت‌های چینی زیادی بعد از سفر آیت‌الله رئیسی به این کشور، تمایل به سرمایه‌گذاری در ایران دارند، گفت: در سال گذشته میزان سرمایه‌گذاری چینی‌ها در ایران حدود ۱۵۹درصد رشد داشته است که بسیار قابل‌توجه است.