مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار معاون وزارت کار اعلام کرد:

آمادگی قشم جهت پایلوت شدن برای تفویض اختیارات وزارت کار به مناطق آزاد

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اهمیت نقش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مناطق آزاد کشور گفت: منطقه آزاد قشم آمادگی کامل دارد تا به عنوان پایلوت تمامی تفویض اختیارات این وزارتخانه را به بهترین نحو در این منطقه اجرایی کند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در دیدار با حاتم شاکرمی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی افزود: این تفویض اختیارات در ماده‌۶۵ احکام دائمی پیش‌بینی شده و اجرای آن می‌تواند شرایط روابط کار و مسائل اشتغال را در منطقه آزاد قشم بسیار بهبود ببخشد.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به برخی اقدامات سازمان منطقه آزاد قشم درخصوص ایجاد شفافیت در حوزه کار و اشتغال گفت: این سازمان به عنوان اولین دستگاه، پروژه امضای الکترونیک را با دیوان محاسبات در راستای ایجاد شفافیت در دست اجرا دارد و همکاری‌های خوبی نیز با سازمان بازرسی کل کشور پایه‌گذاری کرده است.

وی در ادامه مزیت‌های مناطق ازاد ازجمله معافیت‌های مالیاتی، گمرک و ویزا را زمینه‌ساز رونق اقتصادی و افزایش نرخ اشتغال در این مناطق دانست و با اشاره به اقدامات زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم درخصوص بسترسازی برای افزایش تولید و اشتغال، تصریح کرد: به عنوان مثال تولید برق در قشم امروز به ۴۷۰مگاوات رسیده که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این رقم تا پایان دولت با حدود سه برابر افزایش به یک هزار و ۱۳۰مگاوات خواهد رسید.

مومنی این اقدامات را در حوزه نفت و انرژی شامل احداث پالایشگاه، ذخیره‌سازی و بانکرینگ و حوزه گردشگری شامل هتل‌سازی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی و نظایر آنها برشمرد و تاکید نمود: همه این اقدامات و سایر تمهیدات اندیشیده شده در منطقه آزاد قشم باعث شده که امروز ما شاهد تقویت مهاجرت معکوس در برخی روستاهای جزیره باشیم‌.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم عملکرد مناطق آزاد را در مقایسه با سرزمین اصلی در حوزه بودجه، سرمایه‌گذاری، اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای و در شاخص نرخ اشتغال بهتر و موفق‌تر ارزیابی کرد و اذعان داشت که هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد.