مشاور رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری سازمان منطقه آزاد انزلی اعلام کرد:

آمادگی واگذاری مدیریت مناطق آزاد جدید به بخش خصوصی توانمند

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در جلسه شورای اداری سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: در راستای پویایی بیشتر از طریق کوچک‌سازی و بهره‌مندی از نیروی کیفی، ساختار سازمانی دبیرخانه شورایعالی مناطق را تغییر داده‌ایم.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی اظهار داشت: حوزه فناوری اطلاعات با تامین دو رکن «شفاف‌سازی» و «دقت» باید به صورت مستقیم زیرنظر مدیران عامل سازمان‌ها فعالیت کند و در همین مسیر در مناطق آزاد جدید پلت‌فرم هوشمند و الکترونیکی جهت ارائه تمامی خدمات به صورت الکترونیک ایجاد می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه حوزه تامین مالی یکی از واجب‌ترین حوزه‌های فعالیت مناطق است که براساس آن در رویکرد جدید زمین فروشی علی‌الخصوص خام‌فروشی زمین ممنوع اعلام می‌شود، افزود: این حوزه جایگزین جدی در بازارهای پولی و مالی خواهد بود و با توجه به توانمندی بسیار بالای مناطق آزاد در عرصه منابع مالی، تاسیس بانک تخصصی مناطق آزاد از رئیس‌جمهور پیگیری می‌شود.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به نقش اطلاعات صحیح در تصمیم‌گیری و اجرای برنامه‌ها، بر اهمیت به‌روزرسانی مداوم شاخص‌ها و اطلاعات مناطق تاکید کرد و گفت: حوزه روابط عمومی در مناطق یکی از مهم‌ترین حوزه‌های عملکردی است که اطلاع‌رسانی مناطق آزاد در تمام سطوح قابل قبول نیست و باید با نگاه تخصصی و برنامه‌محور، واقعیت‌های مناطق و عملکرد مثبت مناطق آزاد اطلاع‌رسانی شود.

مومنی با بیان اینکه شبکه رادیویی و تلویزیونی کیش به شبکه ملی مناطق آزاد کشور تبدیل می‌شود، افزود: این مهم را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به سفر هفته گذشته خود به منطقه آزاد ارس که در آن منطقه از ۳۰مشکل مطرح شده از سوی بخش خصوصی ۲۹مسئله ظرف یک‌ماه برطرف شده و اظهار کرد: تحقق شعار سال تکلیف همه مسئولان می‌باشد و این امر تنها با تلاش و باور امکان‌پذیر است.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ارائه نقطه نظرات کارشناسی مناطق در بازنگری قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و قانون برنامه هفتم توسعه کشور را ضروری عنوان کرد و با تصریح بر اینکه این امر یکی از ماموریت‌های کارشناسانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور است، خاطرنشان کرد: اگر بخش خصوص اهلیت فنی، مالی و برنامه‌ای داشته باشد، این آمادگی را داریم تا با رعایت تشریفات قانونی مدیریت مناطق جدید را به صورت کامل به بخش خصوصی واگذار کنیم.