در دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با دکتر پیغامی تصریح شد:

آگاهی‌بخشی و افزایش فرهنگ عمومی، تسهیل‌گر توسعه پایدار منطقه آزاد قشم

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان از نگاه توسعه‌ای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تقدیر کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده در دیدار با عادل پیغامی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم که در دفتر امام‌جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: توجه به نیروهای ماندگار استان هرمزگان و ظرفیت‌سازی برای حضور این نیروها که به یکی از اولویت‌های اصلی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تبدیل شده، قابل‌تقدیر و ارزشمند است.

وی، یکی از مشکلات و چالش‌های اصلی مدیریت‌های گذشته منطقه آزاد قشم را عدم تربیت کادر مدیریتی ماندگار دانست و عنوان کرد: روند گذشته سازمان منطقه آزاد قشم درخصوص تربیت کادر مدیریتی باید اصلاح شود که خوشبختانه در رویکرد جدید، به این سمت حرکت شده است.

 

توسعه فرهنگی قشم، توسعه پایدار را به ارمغان خواهد آورد

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به درهم‌آمیختگی مسائل فرهنگی و گردشگری در مناطق آزاد کشور، تصریح کرد: ادغام مسائل فرهنگی و گردشگری در مناطق آزاد موجب شده که مسائل فرهنگی مغفول بماند؛ چراکه عمده تمرکز بر مسائل گردشگری سوق پیدا کرده است.

وی، با اشاره به اهمیت فرهنگ عمومی در تحقق توسعه پایدار، بیان داشت: روند توسعه پایدار در منطقه آزاد قشم با آگاهی جامعه جزیره در مورد مسائل فرهنگی و توسعه‌ای تسهیل می‌شود، که این امر مستلزم توسعه سطح فکری مردم همگام با روند توسعه جزیره است.

به گفته عبادی‌زاده؛ برای دستیابی به توسعه صنعت در جزیره، منطقه آزاد قشم باید در حوزه تامین مالی از دولت بی‌نیاز باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان در پایان با اشاره به مشکل اساسی مردم قشم در زمینه تامین آب شرب، خاطرنشان کرد: برای تامین و توسعه زیرساخت‌های اساسی جزیره قشم نظیر آب، برق و بهداشت، اقدامات و رایزنی‌های لازم در دستورکار قرار گیرد.