مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان بیان کرد:

اجرای استانداردهای جدید ساخت مسکن در قشم برای اولین بار در کشور

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای اولین بار در کشور در قشم برای ساخت مسکن استانداردهای جدیدی تعریف و اجرایی می‌شود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان افزود:  براساس این استانداردها، به جای صدور پروانه کلی ساخت مسکن، در فرآیند ساخت آن، مرحله به مرحله پروانه صادر می‌شود.

وی یکی از مزیت‌های این استانداردها را، ساماندهی معماری مسکن در قشم دانست و گفت: متاسفانه این معماری فاقد هویت است و ما اگر بتوانیم این استانداردها را در ساخت مسکن روستایی اجرایی کنیم، این هویت قابل احیاء است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ساخت و سازهای غیرمجاز و تنزل کیفیت سازه‌ها را در قشم از مشکلات فراروی سازمان منطقه آزاد قشم خواند و گفت: ما از هر نهادی که در قشم به ساخت مسکن مبادرت می‌کند، انتظار داریم با رعایت قوانین، مقررات و استانداردهای منطقه آزاد قشم با این مشکلات مقابله کند.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم‌، مقوله توسعه روستایی را صرفا به ساخت مسکن در روستا محدود ندانست و تصریح کرد: نگاه سازمان منطقه آزاد قشم به این مقوله بسیار فراتر از مسکن است، اما هماهنگی بنیاد مسکن را با سازمان را در روستاهای قشم برای نیل به این هدف کاملا ضروری می‌دانیم‌.

وی همچنین با تاکید بر تاثیر مثبت رونق گردشگری در توسعه روستاهای قشم، به تحولات بزرگ در اقتصاد این روستاها  خصوصا مهاجرت معکوس اشاره کرد و با اظهار نگرانی از عدم همخوانی توسعه شهری با توسعه روستایی در قشم یادآور شد: اگر این همخوانی ایجاد نشود، ما در بلند‌مدت در توسعه گردشگری قشم دچار چالش خواهیم شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان سخنان خود با اظهار رضایت از همکاری و همگامی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان و شهرستان قشم با سازمان منطقه آزاد قشم، تصریح نمود: ما آماده همکاری با بنیاد هستیم و اعتقاد داریم که هر چقدر این بنیاد فعالیت‌هایش در قشم گسترده‌تر، کیفی‌تر و سریع‌تر باشد، کمک بزرگی در جهت رسیدن به اهداف توسعه‌ای سازمان منطقه آزاد قشم خواهد بود.

براساس این گزارش، شهریار نوری‌زاده مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان نیز پیش از سخنان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، طی سخنانی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های امضاء شده بین این بنیاد و سازمان، وجود اعتماد متقابل بین دوطرف را بزرگ‌ترین سرمایه و ارزش خدمت به روستاها را بالاترین ارزش‌ها خواند.

همچنین، محرم بهاروند معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم  و محمدرضا ترکی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان قشم نیز در آغاز این دیدار، گزارش‌های مبسوطی از همکاری‌های گسترده این بنیاد با سازمان منطقه آزاد قشم در چارچوب تفاهم‌نامه‌های فی مابین ارائه کردند.