مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد:

اجرای ۷۰طرح عمرانی به ارزش ۳۳هزار میلیارد ریال در کیش

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: این سازمان 70طرح عمرانی زیرساختی، زیربنایی و اقتصادی در دست احداث دارد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، جعفر آهنگران با بیان اینکه بخش عمده این طرح‌ها در بخش زیرساختی و زیربنایی برای ارتقای زمینه سرمایه‌گذاران در جزیره انجام می‌شود، اظهار داشت: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری حدود ۳۳هزار میلیارد ریالی احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی عمده این طرح‌ها هم اکنون انجام شده است اضافه کرد: در مرحله ساخت این طرح‌ها برای هشت هزار و ۵۰۰نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و در دوره بهره‌برداری نیز این اشتغال به ۶هزار و ۸۹۰نفر می‌رسد.

آهنگران یادآور شد: این سازمان در سال‌های گذشته برنامه‌های توسعه‌ای مختلفی در حوزه زیرساخت‌های فرودگاهی، بندری و شهری در دستورکار خود قرار داده تا با بسترسازی‌های مناسب، زمینه برای ارتقاء سطح کیفی ارائه خدمات به ساکنان، گردشگران و سرمایه‌گذاران فراهم شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: تکمیل ترمینال جدید فرودگاه، اتمام باند جنوبی و ارتقاء سامانه روشنایی آن، تامین تجهیزات ناوبری و کمک ناوبری تا حد استانداردهای مطلوب و بهره‌برداری از برج مراقبت جدید ازجمله برنامه‌هایی است که در حوزه فرودگاه مورد توجه قرار گرفته است.

گفتنی است، منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است و سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان نماینده دولت ماموریت دارد این منطقه به محیطی امن، آرام و پاک، برترین مقصد گردشگری برای خانواده‌ها، قطب علمی آموزشی تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین و مناسب‌ترین مکان برای سرمایه‌گذاری در منطقه خلیج فارس تبدیل شود.

ماموریت این سازمان بر اساس طرح جامع ۲۰ساله مصوب سال‌۱۳۷۲ آغاز شده و حضور سالانه حدود ۲میلیون گردشگر داخلی و خارجی و سرمایه‌گذاران متعدد از نشانه‌های تحقق این طرح است.