در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم انجام شد:

احداث ۱۳باب خانه معلم در روستاهای جزیره قشم

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم، از آغاز عملیات اجرایی 13باب خانه معلم در روستاهای جزیره در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم در دولت تدبیر و امید خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، فرج طهماسبی با اعلام این خبر گفت: این خانه‌ها به منظور جذب معلمان مجرب و استفاده از تجربه‌های آنها برای ارتقای آگاهی دانش‌آموزان جزیره، توسط سازمان در حال ساخت است و پس از اتمام در اختیار آموزش و پرورش قرار شهرستان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در همین راستا ۴خانه در سوزا و طبل (هرکدام ۲باب) و ۹خانه در روستاهای گربدان، سلخ، سهیلی، گورزین، دیرستان، پی‌پشت، زینبی، توریان و مسن (هرکدام یک باب) در دست اجراست که یک خانه در شهر سوزا و یک خانه در روستای سهیلی به اتمام رسیده و بقیه نیز با پیشرفت فیزیکی ۵۰درصد در دست اجرا می‌باشند.

طهماسبی با اشاره به اهتمام سازمان به منظور ارتقای فضاها و زیرساخت‌های آموزشی جزیره قشم اظهار کرد: احداث سه مدرسه در روستاهای جزیره در دولت تدبیر و امید نشان از عزم جدی این سازمان برای توسعه فضاهای آموزشی دارد.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: دبیرستان دخترانه ۹کلاسه در گیاهدان هم‌اکنون در حال احداث است و مدرسه راهنمایی ۳کلاسه در روستای چاهوی شرقی و مدرسه ابتدایی ۲کلاسه در کردوا ازجمله مدارسی هستند که توسط سازمان ساخته شدند.

وی احداث و تعمیر کلاس های آموزشی، آزمایشگاه، نمازخانه و سرویس بهداشتی در مدارس روستاهای طولا، دفاری، شیب‌دراز، مرادی، چاهوی غربی، هفت رنگو، سلخ، خالدین، طبل و سوزا را از دیگر اقدامات سازمان منطقه آزاد برای ارتقا، بهسازی و ساماندهی فضاهای آموزشی برشمرد.

طهماسبی ادامه داد: محوطه سازی و احداث سایبان در ۱۱مدرسه در روستاهای زیرانگ، سرریگ، دیرستان، سهیلی، باسعیدو، سلخ، ملکی و طبل به مساحت ۱۰هزار مترمربع نیز انجام شده است.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم اظهار در پایان امیدواری کرد با ادامه روند بهسازی زیرساخت‌های آموزشی، هر ساله شاهد افزایش ورود دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان جزیره پهناور قشم، با رتبه‌های بالا به دانشگاه‌های درجه یک کشور باشیم.