در جلسه هیات سرمایه‌گذاری استان کراسنودار روسیه و معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم تاکید شد:

ارتقاء تبادلات فرهنگی و توسعه گردشگری میان قشم و روسیه

در جلسه هیات سرمایه‌گذاری استان کراسنودار روسیه و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و جمعی از مدیران سازمان منطقه آزاد قشم، بر ارتقای تبادلات فرهنگی و توسعه گردشگری میان قشم و استان کراسنودار روسیه تاکید شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در این جلسه اظهار داشت: نخستین گام برای شکل‌گیری روابط موثر میان قشم و استان کراسنودار روسیه، پذیرش گردشگران روسی در قشم و اعزام گردشگرانی از این جزیره به روسیه به عنوان سفیران فرهنگی می‌باشد.

ادریس راموز ادامه داد: حضور گردشگران در قالب رویدادهای همچون فم‌تریپ می‌تواند به شکل‌گیری روایت رسانه‌ای مطلوب از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری قشم کمک کند و منجر به جذب گردشگران بیشتری می‌شود.

به گفته وی؛ در صورت شکل‌گیری این ارتباط، می‌توان برای ارتقای سایر تبادلات فرهنگی و تجاری برنامه‌ریزی کرد.

راموز با تشریح فرهنگ و تاریخ غنی جزیره قشم، اظهار داشت: با توجه به توانمندی‌های بی‌بدیل جزیره قشم، می‌توان رویدادهای مشترک ازجمله فستیوال‌های موسیقی و جشنواره‌های فرهنگی و گردشگری برگزار کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، گردشگری سلامت و طبیعت‌گردی را از دیگر ظرفیت‌های جزیره قشم برشمرد که می‌تواند مورد استقبال گردشگران روس قرار گیرد و خاطرنشان کرد: آمادگی تبادل گردشگر میان قشم و استان کراسنودار روسیه وجود دارد و امکان برقراری خط پروازی مستقیم نیز با اخذ مجوزهای لازم کشوری میسر خواهد شد.

گفتنی است، هیات سرمایه‌گذاری استان کراسنودار روسیه در دومین روز از حضور خود در جزیره جهانی قشم، پس از بازدید از موزه ژئوپارک جهانی قشم، طی جلسه‌ای با حضور ادریس راموز معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، سجاد اشگرف مدیر ژئوپارک جهانی قشم، سیدمحمدهاشم داخته مدیر محیط‌زیست و عبدالرضا دشتی‌زاده رئیس اداره میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم، راهکارهای افزایش تبادلات فرهنگی و گردشگری میان دو منطقه را بررسی کردند.