مدیر فنی و عمران شهری سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد:

ارتقاء کیفیت ساخت و سازها در جزیره کیش

حفظ کیفیت ساخت و سازها و اهتمام به رعایت حداکثری ساخت سازه‌های تجاری، مسکونی، اداری و غیره، ازجمله دغدغه‌های جدی در جزیره زیبای کیش است. برای حفظ و ارتقاء سازه‌ها به کار بردن مصالح مرغوب، امری لازم و ضروری است؛ از این‌رو با دستور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، ورود مصالح ساختمانی پایه‌ای ازجمله شن، ماسه، سیمان و میلگرد توسط معاونت عمرانی و زیربنایی این سازمان نظارت و کنترل خواهد شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مدیر فنی و عمران شهری سازمان منطقه آزاد کیش از سیاست‌های کنترلی و نظارتی این سازمان به منظور بهبود و ارتقای کیفیت ساخت و سازها و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه ملی و انسانی در این منطقه خبر داد و گفت: تمام واردکنندگان مصالح ساختمانی موظف هستند نمونه‌ای از مصالح شن، ماسه، سیمان و میلگرد را جهت دریافت تاییدیه استاندارد کالا به اداره استاندارد تحویل دهند؛ در غیر این صورت اجازه بارگیری مصالح به شخص متقاضی صادر نخواهد شد.

سعید پورزادی در ادامه افزود: اجرای این طرح از یکم شهریور برای تمام واردکنندگان و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی، ناظرین، مجریان حقیقی و حقوقی با حداکثر نظارتی کنترل خواهد شد.

وی بر لزوم اهمیت تدوین و اجرای دستورالعمل جدید به منظور کنترل کیفیت تولید کارخانجات آسفالت اشاره داشت و افزود: براساس شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان جهش تولید نامگذاری شده است، تلاش می‌کنیم ضمن ایجاد جهش تولید، تحولاتی نیز در رونق کیفیت ساخت و ساز در این منطقه داشته باشیم.

به گفته مدیر فنی و عمران شهری سازمان منطقه آزاد کیش، خلیج فارس جزء شورترین دریا‌های جهان است و غلظت آن به ۴۰میلی‌گرم در لیتر می‌رسد و جزیره زیبایی کیش در شرایط محیطی قرار دارد که موجب می‌شود صنعت ساختمان در معرض انواع حملات شیمیایی ازجمله حمله یون سولفات، واکنش قلیایی سیلیسی و کربناتاسیون و حمله یون کلر قرار بگیرد.

گفتنی است، معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش در این خصوص با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید و کارشناسان مجرب و صاحب نظر، دستورالعملی درخصوص بتن تدوین کرده‌اند که در این دستورالعمل با استفاد از مواد پوزولانی و الزام نمودن آزمایشات دوام بتن، گامی بلند جهت ا‌رتقای کیفیت برداشته شده است.