مرتضی بانک در بازدید از مزرعه پرورش میگو پديده صدف قشم مطرح کرد:

ارزآوری در کشور، با فعالیت‌های صادراتی بخش خصوصی در صنعت شیلات

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی، حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه، از سایت پرورش میگو پدیده صدف قشم واقع در غرب این جزیره بازدید کردند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مرتضی بانک در حاشیه این بازدید گفت: حضور فعال بخش خصوصی در زمینه پرورش میگو و سایر محصولات دریایی، علاوه بر اینکه در امنیت غذایی و سلامت جامعه نقش مهمی خواهد داشت و همچنین با صادرات این محصولات امکان کسب درآمد ارزی برای کشور نیز فراهم می‌شود.

بنا بر این گزارش، مزرعه پرورش میگو پدیده صدف قشم در زمینی به مساحت ۲۰۰هکتار در محدوده روستای نقاشه با ظرفیت تولید ۱۵۰۰تن میگو در سال مشغول فعالیت است.

این مجموعه در سال‌۱۳۹۸ با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۰۰میلیارد ریال فعالیت خود را آغاز کرده و زمینه‌ساز اشتغال برای بیش از ۱۲۰نفر نیروی کار در منطقه بوده است.

فاز اول شرکت پدیده صدف قشم در سال‌۹۸ با تعداد ۲۸استخر به بهره‌برداری رسید که میزان ۹۵تن میگو برداشت شد و در فاز دوم این شرکت در سال۹۹ با تعداد ۳۱استخر با ذخیره‌سازی ۶میلیون قطعه لارو انجام گرفت که پیش‌بینی برداشت این دوره ۱۲۰تن میگومی باشد.

عملیات خاکی کل استخرهای این شرکت به پایان رسیده است و در حال ساخت دریچه‌های ورودی و خروجی استخرها بوده که امید است تا پایان سال جاری تعداد ۵۸استخر دیگر از این مزرعه وارد مدار چرخه تولید میگو کشور شود.

گفتنی است، مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی و هیات همراه، صبح چهارشنبه (۱۲شهریورماه) برای شرکت در آیین‌های بهره‌برداری، کلنگ زنی و بازدید از پروژه‌های نفتی، عمرانی و تولیدی وارد جزیره قشم شد و از سوی حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و امام جمعه شهرستان مورد استقبال قرار گرفت.