دهیار روستای تنبان قشم اعلام کرد:

ارزآوری در کشور با توسعه صنعت شیلات در روستاهای قشم

دهیار روستای تنبان گفت: اجرای سیاست‌های توسعه‌ای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از مسیر جوامع محلی، موجب رونق فعالیت‌های شیلاتی در روستاهای جزیره و ارزآوری این صنعت به کشور شده است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، یاسین شاکری با اشاره به برخی مطالب غیرواقعی عنوان شده در فضای مجازی در مورد نارضایتی مردم از توسعه مزارع میگو در روستاها، افزود: دهیاری و شورای اسلامی روستای تنبان همسو با امام جمعه این روستا از همان ابتدا نگاه مثبتی به احداث و توسعه مزارع میگو در این منطقه داشتند.

وی ادامه داد: استفاده از زمینی که پیش از این هیچ کاربردی برای جامعه محلی و ساکنان نداشته، امروز با بهره‌برداری و آماده شدن محصولات مزرعه میگو، موجب ایجاد اشتغال و کمک به حل برخی از مشکلات روستای تنبان و دیگر روستاهایی که به این صنعت اشتغال دارند، شده است.

دهیار روستای تنبان افزود: در حال حاضر یک سوم اشتغال مستقیم ایجاد شده توسط مزرعه میگو مربوط به جوانان ساکن این روستاست و تعامل خوبی در زمینه استفاده از امکانات این پروژه برای حل مشکلات دهیاری و شورای روستای تنبان شکل گرفته است.

به گفته شاکری، طی چند روز گذشته یکسری مخالفت‌ها و حاشیه‌ها از سوی برخی اشخاص در مورد نارضایتی مردم این روستا از فعالیت‌های صنعت شیلاتی مطرح شده بود که به هیچ عنوان خواسته مردم این روستا نیست.

وی اضافه کرد: ساخت و بهره‌برداری مزرعه میگو موجب ایجاد اشتغال در روستای تنبان و روستاهای همجوار شده است، همچنین با فروش و صادرات محصولات آن با ارزآوری می‌توانیم به آینده روشن اقتصادی و توسعه پایدار در منطقه امیدوار باشیم.

دهیار روستای تنبان ادامه داد: توسعه پایدار و متوازن در نقاط مختلف قشم به ویژه در غرب این جزیره با اجرای سیاست‌های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم طی سال‌های گذشته محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: توانمندسازی جوامع محلی با هدف شکوفایی اقتصاد و ایجاد اشتغال برای ساکنان جزیره قشم یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که طی سال‌های گذشته شروع شده و شاهد نتیجه دادن آن هستیم و در آینده نیز تاثیرات آن بیشتر از گذشته نمایان خواهد شد.

شاکری گفت: راه‌اندازی و بهره‌برداری از مزرعه میگو در این روستا علاوه بر ایجاد اشتغال تعدادی از اهالی تنبان، با ارزآوری حاصل از صادرات محصولات موجب توسعه و افزایش بهره‌وری این منطقه شده است.

بنا به این گزارش، چند روز پیش همزمان با فروش نخستین محموله میگوهای تولید شده توسط یکی از مزارع قشم به خریداران چینی، برخی رسانه‌ها و گروه‌های فضای مجازی با انتشار اخباری بدون منبع، از نارضایتی مردم روستای تنبان و تهیه طوماری در اعتراض به واگذاری زمین در زمینه ایجاد مزارع میگو در این روستا خبر داده بودند. خبرهایی که با گذشت چند روز نادرست بودن آن برای همه مشخص شد.

با این حال مدتی قبل شورای اسلامی روستای تنبان با انتشار پیامی در فضای مجازی ضمن تکذیب برخی ادعاهای حاشیه‌ای مطرح شده از سوی افراد خاص، اعلام کرد که این شورا به دور از جریانات جناحی و سیاسی فقط در راستای توسعه و پیشرفت روستای تنبان، همواره تعامل‌های خود را با همه دستگاه‌های اجرایی حفظ کرده و در راستای حفظ همه جانبه حقوق شهروندان به هیچ جناحی باج نخواهد داد.

پیش از این، اهالی روستای تنبان به همراه معتمدین روستا، امام جمعه، شورای اسلامی، صیادان و دهیاری با تقدیم نامه‌ای از اقدامات انجام شده توسط سازمان منطقه آزاد قشم که موجب توسعه و پیشرفت همه‌جانبه جزیره شده است، قدردانی کرده بودند.