معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد:

اروند؛ فرصت طلایی سرمایه‌گذاری، تولید و صادرات به فرای مرزهای سرزمینی

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند پذیرای هرگونه تقاضا برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف است و تمامی مجوزها با کمترین تشریفات اداری صادر می‌شود‌. 106فرصت سرمایه‌گذاری این‌ منطقه به‌صورت مجوز بی‌نام تهیه شده و آماده سرمایه‌گذاری از سوی فعالین اقتصادی است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، روح‌اله خزایی در آیین افتتاح دومین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد کشور به میزبانی مشهد مقدس، اظهار کرد: منطقه آزاد اروند یک فرصت طلایی برای سرمایه‌گذاری و پرداختن به امر تولید است و محصولات این منطقه، قابلیت صادرات به فرای مرزهای سرزمینی را دارد.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۹۶میلیون دلار از تولیدات منطقه به خارج از کشور صادر می‌شود، اذعان نمود: ارزش تولیدات منطقه آزاد اروند در طول سال بالغ بر نیم میلیارد دلار است.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه این منطقه دارای مجهزترین مرز در غرب کشور با بیش از ۱۰۰هکتار بارانداز مجهز تخصصی است، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۶۵۰میلیون دلار صادرات در طریق مرز شلمچه به کشور عراق صورت گرفت که این میزان صادرات در میان مناطق آزاد کم‌نظیر است.

خزایی با اشاره به پذیرایی سالیانه یک میلیون گردشگر ایرانی در شهرهای آبادان و خرمشهر، افزود: سالانه ۵۰۰هزار گردشگر خارجی به منطقه آزاد اروند وارد می‌شوند که این تعداد، در میان مناطق آزاد کشور منحصربه‌فرد است.

وی، هدف از حضور در این نمایشگاه را رونمایی از ۱۰۶فرصت سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند عنوان کرد و گفت: بسته‌های سرمایه‌گذاری این منطقه برای نخستین‌بار به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی تهیه و در آینده نزدیک به زبان چینی و روسی این بسته‌ها را در اختیار متقاضیان سرمایه‌گذاری قرار خواهد داد.

خزایی حجم بسته‌های ارائه شده در این نمایشگاه را ۲۳هزار میلیارد تومان عنوان و اظهار داشت: این طرح‌ها در حوزه‌های صنعتی‌، شیمیایی، بازرگانی، گردشگری و شیلات و کشاورزی‌، در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان ارائه می‌گردد.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در پایان خاطرنشان کرد: منطقه آزاد اروند پذیرای هرگونه تقاضا برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف است و تمامی مجوزها با کمترین تشریفات اداری صادر می‌شود‌.