مقابله با کرونا از سوی منطقه آزاد انزلی ادامه دارد:

از تولید محلول ضدعفونی پرکلرین تا اهدای شش دستگاه مانیتورینگ پرتابل برای بیمارستان بندر انزلی

پس از اعلام شیوع ویروس کرونا در استان گیلان و کمبود محصولات ضدعفونی، با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، واحدهای تولیدی که از ظرفیت تولید محصولات ضدعفونی و محصولات بهداشتی از قبیل ماسک و لباس پزشکی برخوردار بودند، خط تولید خود را تغییر داده و با اخذ مجوزهای لازم محصولات مورد نیاز را به منظور تامین نیاز کادر درمانی و آحاد مردم جامعه تولید و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دادند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، بر این اساس، شرکت آروین دارو منطقه آزاد انزلی که یکی از واحدهای تولیدی در زمینه تولید آب آشامیدنی ویتامینه بوده، با توجه به نیاز استان گیلان و کشور خط تولید خود را پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌صلاح تغییر داده و در حال حاضر «محلول ضدعفونی پرکلرین» تولید می‌کند.

مدیرعامل شرکت آروین دارو با اعلام این خبر بیان کرد: برای تولید این محصول، ۱۱نفر به صورت مستقیم مشغول به کار بوده و روزانه بالغ بر ۱۰هزار لیتر محلول پرکلرین در این کارخانه تولید می‌شود.

آرمین نقوی، موارد استفاده محلول تولیدی از سوی شرکت متبوع خود را مشتمل بر ضدعفونی کردن دست، سطوح‌، اشیاء، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها عنوان کرد و افزود: با توجه به نیاز افراد و مراکز درمانی این محلول در دزهای ۱۰۰۰ و ۱۰هزار ppm تولید و در بسته‌بندی‌های ۷۵۰میلی‌لیتر و ۲۰لیتری در حال تولید و عرضه می‌باشد.

بنا بر این، گزارش پیشگیری از بیماری به مراتب ساده‌تر و کم هزینه‌تر نسبت به درمان بوده و در این میان براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیردار، ضدعفونی کردن مواد مصرفی، مواد غذایی سطوح و دست‌ها بوده که یکی از پرکاربرد‌ترین محصولات محلول پرکلرین تولیدی در منطقه آزاد انزلی است.

سازمان منطقه آزاد انزلی از زمان شیوع ویروس کرونا در سطح استان با تشکیل ستاد مقابله با کرونا در سطح منطقه، اقدامات متنوعی را در حوزه نظارتی، گندزدایی و سمپاشی محیط، نظارت مستمر اعمال دستورالعمل‌های مورد نظر وزارت بهداشت در حوزه مقابله با ویروس کرونا بر مجتمع‌های تجاری و مراکز تفریحی سطح منطقه، تامین ملزومات و ادوات بهداشتی از طریق تسهیل فرآیندهای واردات و تولید توسط واحدهای تولیدی فعال در این منطقه، گام‌های موثری به منظور مقابله با گسترش این بیماری در سطح منطقه و استان برداشته است و تهیه شش دستگاه مانیتورینگ پرتابل برای بیمارستان شهید بهشتی شهرستان بندر انزلی را باید در این راستا ارزیابی کرد.

درباره اهمیت این دستگاه باید تصریح کرد که دستگاه مانیتور علائم حیاتی جهت نمایش سیگنال‌های حیاتی بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه (NICU,ICU و CCU)، اورژانس و اتاق‌های عمل به‌ عنوان یکی از تجهیزات ضروری و لازم به‌کار می‌رود. این دستگاه برای نمایش علائم حیاتی بیمار به ‌طور مستمر به‌کار می‌رود و اطلاعات مربوط به علائم حیاتی بیمار را جمع‌آوری کرده و آنها را بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌سازد و در شرایط نامطلوب بیمار، هشدارهای لازم را به تیم پزشکی می‌دهد.