مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد واحد قشم مطرح کرد:

استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد جهت توسعه صنایع دریامحور، شیلات و گردشگری در قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: توسعه رشته‌های مورد نیاز صنایع مختلف ازجمله صنایع دریامحور، شیلات و آبزیان و صنعت گردشگری در راستای ایجاد توسعه متوازن در جزیره قشم زمینه‌ساز همکاری بیشتر با دانشگاه آزاد واحد قشم خواهد بود.

علی درویش‌پور در دیدار با رئیس و هیات رئیسه دانشگاه آزاد واحد قشم، اظهار کرد: رونق اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های کم‌نظیر موجود در منطقه نیازمند افزایش آموزش‌های تخصصی در حوزه‌های مورد نیاز منطقه است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در طی چهار دهه فعالیت خود نقشی بی‌بدیل در ارتقای آموزش و فرهنگ کشور داشته و سازمان منطقه آزاد قشم در طرح‌های پیش روی خود اقدامات لازم جهت همکاری و بهره‌مندی از پتانسیل‌های واحد قشم را صورت خواهد داد.

درویش‌پور افزود: اقتصاد دریامحور، گردشگری دریایی و موضوعاتی از این قبیل در کشور ما سال‌هاست که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و انتظار داریم با مشارکت دانشگاه آزاد واحد قشم بتوانیم چشم‌اندازها را ترسیم نماییم.

به گفته رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم‌؛ درحوزه صنعت گردشگری با توجه به ظرفیت‌های کم‌نظیر موجود در قشم باید با یک هدفگذاری دقیق و متناسب با نیازهای منطقه و با ایجاد بستر علمی مناسب، می توانیم به رونق این صنعت و بهبود کیفیت زندگی ساکنان جزیره کمک کنیم.

براساس این گزارش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم نیز در این جلسه گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف و طرح‌های موردنظر واحد قشم، ایجاد مرکز تحقیقاتی شیلات و آبزی‌پروری جهت بهینه‌سازی سیستم‌های پرورش و توسعه روش‌های نوین تولید و بهره‌برداری آبزیان است.

حمید رستمی‌جاز ادامه داد: مراحل مقدماتی این طرح در حال حاضر انجام شده و امیدوار هستیم هرچه سریع‌تر و با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی افزود: با توجه به برنامه‌های تدوینی دانشگاه آزاد اسلامی برای تغییر رویکرد واحدها، ماموریت‌هایی با هدف توسعه و پیشرفت واحد به عنوان نهادی تاثیرگزار در آموزش، پژوهش، اقتصاد و فرهنگ عمومی جزیره محول شده تا با حداکثر توان و تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری در شعار سال، و امید به پشیتیبانی و حمایت‌های سازمان منطقه آزاد قشم محقق شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم در پایان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قشم به عنوان یکی از بزرگترین نهادهای آموزشی تحصیلات تکمیلی جنوب کشور با بیش از ۷۵رشته در دوره دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد طی ۲۹سال فعالیت خود تاثیرات فوق‌العاده‌ای در ارتقاء سطح علمی و فرهنگی منطقه گذاشته است.