مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت:

استقبال سرمایه‌گذاران خارجی از ۷۰۰بسته سرمایه‌گذاری مناطق آزاد ایران

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: ‌صدور مجوز بی‌نام سرمایه‌گذاری و ارائه ۷۰۰بسته سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد اقدامی بی‌سابقه بوده که مورد استقبال سرمایه‌گذاران خارجی خصوصا چینی‌ها قرار گرفته است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، حجت‌الله عبدالملکی در جلسه شورای اداری منطقه آزاد ماکو که با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهور برگزار شد، افزود: تاکنون ۷۰۰بسته سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد آماده شده و آنها را به سرمایه‌گذاران ارائه کرده‌ایم، که ۱۱۰بسته سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ماکو آماده و ارائه شده است.

وی با بیان اینکه با ارائه این بسته‌ها و صدور مجوز سرمایه‌گذاری، ۵۰ تا ۷۰درصد بروکراسی اداری سرمایه‌گذاری کنار گذاشته شده است، اضافه کرد: علاوه‌بر مناطق آزاد، در مناطق ویژه اقتصادی نیز بسته‌های سرمایه‌گذاری و مجوز بی‌نام، آماده جذب سرمایه‌گذاران می‌باشد.

عبدالملکی با بیان اینکه ارزش همه پروژه‌های تعریف شده در مناطق آزاد ۴۳۰هزار میلیارد تومان است، اذعان نمود: مسئله بازاریابی و ارائه این بسته‌های سرمایه‌گذاری را به تازگی آغاز کرده‌ایم و امسال ۱۴نمایشگاه داخلی و خارجی در پیش داریم که اطلاع‌رسانی خوبی برای ارائه این بسته‌ها در این قالب خواهیم داشت.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: مناطق آزاد با انجام تولیدات و ایجاد اشتغال، موتور محرکه اقتصادی کشور هستند.