در جلسه کمیته راهبردی روش‌های تامین منابع مالی مناطق آزاد تاکید شد:

استمرار در تحرک با تنوع‌بخشی به حوزه تامین مالی مناطق آزاد کشور

نخستین جلسه کمیته راهبردی روش‌های تامین منابع مالی مناطق آزاد کشور به میزبانی منطقه آزاد قشم برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، نخستین جلسه کمیته راهبردی روش‌های تامین منابع مالی مناطق آزاد کشور با حضور حمیدرضا مومنی، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، علی درویش‌پور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، حسین گروسی سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند، اعضای هیات مدیره و جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم به میزبانی این منطقه آزاد برگزار شد.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به چالش‌ها و نیازهای مناطق آزاد کشور بیان داشت: تامین منابع یک موضوع مهم و مهم‌تر از آن توجه به مدیریت مصرف این منابع است.

حمیدرضا مومنی بر تلاش‌های دبیرخانه برای اجرای اصلاحات جدی در قوانین مناطق آزاد تاکید کرد و گفت: ایجاد تغییر ساختاری در دو حوزه انفورماتیک و تامین منابع مالی، موضوعاتی است که باید توسط مناطق آزاد مورد بازبینی قرار گیرد.

وی خواستار ارائه پیشنهادات مدیران عامل مناطق آزاد کشور در موضوع فرصت‌ها و مزیت‌های این مناطق شد و بر لزوم حرکت به سمت تولید در این جغرافیاهای خاص کشور تاکید کرد‌‌.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی همچنین از برنامه‌ریزی برای ارزیابی مدیران عامل، اعضای هیات مدیره و معاونان سازمان‌های مناطق آزاد خبر داد و خاطرنشان کرد: شاخص‌های این ارزیابی در بخش‌های مختلف و براساس توانایی‌ها و پیشرفت مناطق طراحی ‌شده است.