پروژه‌های قابل افتتاح منطقه آزاد قشم معرفی می‌شوند:

اشتغال‌زایی و تحقق توسعه متوازن با بهره‌برداری از پروژه‌های قشم

جلسه بررسی پروژه‌های قابل افتتاح توسط ریاست جمهوری در بهمن‌ماه‌1399 با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، معاونان و برخی از مدیران این سازمان برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در این جلسه که دوشنبه (۳آذرماه) در مرکز بین‌المللی رشد برگزار شد، در جهت سرعت بخشیدن به فرآیند اجرای پروژه‌‌های قابل بهره‌برداری تا بهمن‌ماه سال جاری دستوراتی را صادر کرد.

این طرح‌ها و پروژه‌ها، حوزه‌های مختلف عمرانی، گردشگری، صنعتی، شیلاتی، نفت و انرژی و… را در منطقه آزاد قشم شامل می‌شود که با همراهی سرمایه‌گذاران و جامعه محلی، موجب افزایش امکانات موجود در سطح جزیره و بالا بردن ظرفیت‌های بخش‌های مختلف در این منطقه را فراهم می‌آورد.

این پروژه‌ها با هدف دستیابی و عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب و رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده برای جهش تولید به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های اقتصادی منطقه آزاد قشم در دوران دولت تدبیر و امید، طراحی و اجرا شده و قرار است در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسند.

براساس این گزارش، توسعه متوازن در سرمایه‌گذاری حوزه‌های متنوعی همچون نفت، گاز و انرژی، گردشگری، شیلات، صنایع تولیدی و… با همراهی جامعه محلی و کمک به اشتغال‌زایی و مهاجرت معکوس در روستاها، نمونه‌هایی از سیاستگذاری‌های موفق سازمان منطقه آزاد قشم طی سال‌های گذشته به مدیریت عاملی حمیدرضا مومنی است.