در کارگروه تخصصی شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تایید شد:

اصلاحیه بودجه سال‌۱۴۰۰ و بودجه پیشنهادی سال‌۱۴۰۱ سازمان‌های مناطق آزاد

در نشستی با حضور اعضای کارگروه تخصصی شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی اصلاحیه بودجه سال‌1400 و بودجه پیشنهادی سال‌1401 سازمان‌های مناطق آزاد کشور تایید شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، این نشست به ریاست حمید برومند قائم‌مقام دبیر و معاون برنامه‌ریزی و توسعه امور زیربنایی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در محل این دبیرخانه برگزار شد.

در این نشست قائم‌مقام دبیر و معاون برنامه ریزی و توسعه امور زیربنایی توضیحاتی درخصوص اصول راهنما و تاکیدات مدنظر برای تدوین بودجه اصلاحی و بودجه سال‌۱۴۰۱ ارائه داد‌‌.

حمید برومند ضمن تقدیر از مشارکت حداکثری اعضای کمیته تخصصی بودجه کارگروه شورایعالی، جلوگیری از افزایش بودجه جاری و تعداد نیروهای انسانی، انضباط‌بخشی به هزینه‌های جاری،  تسریع در راه‌اندازی مناطق آزاد جدید از طریق اختصاص بودجه برای مرحله راه‌اندازی و شتاب‌بخشی به استقرار دولت الکترونیک و پنجره واحد را از مهم‌ترین مواردی برشمرد که در تدوین جداول بودجه و تبصره‌های آن، موردتوجه قرار گرفته است.

همچنین، فتح‌اله آقاسی‌زاده مدیر برنامه‌ریزی و بودجه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست به ارائه گزارشی اجمالی از فرآیندهای طی شده، تبصره‌ها و اعداد و ارقام کلان بودجه تلفیقی سازمان‌های مناطق آزاد پرداخت و افزود: بودجه پیشنهادی سازمان‌های مناطق آزاد پس از بررسی و تلفیق در دبیرخانه، مورد بررسی‌های تفصیلی و کارشناسی قرار گرفته و در نهایت به تایید اعضای شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی رسید.

براساس این گزارش، در پایان این نشست نمایندگان عضو کارگروه تخصصی شورایعالی پس از مرور نهایی تبصره‌ها و جداول بودجه، ضمن تایید بودجه ارائه شده، آخرین نکات اصلاحی مدنظر را نیز مطرح کردند.

گفتنی است؛ اصلاحیه بودجه سال‌۱۴۰۰ و بودجه پیشنهادی سال‌۱۴۰۱ سازمان‌های مناطق آزاد، پس از تصویب نهایی شورای‌عالی (هیات وزیران)، قابل ابلاغ خواهد بود.