مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:

اعتبار ۳میلیارد ریالی در جهت حمایت از فعالیت‌های فرهنگی جزیره قشم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم از امضای تفاهم‌نامه حمايت از فعاليت‌هاي فرهنگي جزيره قشم با اعتباری بالغ بر 3ميليارد ريال با معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي کشور خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، علیرضا کمساری بیان داشت: این تفاهم‌نامه به منظور تمرکززدایی از معاونت امور فرهنگی کشور و گسترش فعالیت‌های فرهنگی در سراسر مناطق ایران ازجمله جزیره قشم، بین معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم منعقد شده است.

وی هدف اصلی این اقدام را، اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و سایر امور فرهنگی عنوان کرد و افزود: تفاهم‌نامه مذکور همطراز تفاهم‌نامه‌های منعقد شده در سایر مراکز استان‌ها بوده و بر تفویض اختیار صورت گرفته به این اداره کل، تاکید دارد.

به گفته کمساری، فعالیت‌های فرهنگی این منطقه براساس تفویض اختیاری که از سال‌۱۳۹۱ عملیاتی شده، مستقل بوده و طی سال‌های اخیر، علاوه بر توسعه فرهنگی ثمرات بسیاری داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: انگیزه‌بخشی و ارتقاء فعالیت‌های اصحاب فرهنگ و هنر، تشکیل انجمن‌های مستقل فرهنگی هنری، اهدای سالیانه بالغ بر دو میلیارد ریال کتاب به کتابخانه های عمومی و مراکز فرهنگی هنری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های مختلف فرهنگی هنری، حمایت از طرح‌های فرهنگی مناطق مرزنشین و برپایی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی-هنری ازجمله این دستاوردها می‌باشد.

شایان ذکر است، برپایی نمایشگاه‌های قرآن کریم، نمایشگاه کتاب ناشران، جشنواره‌های تئاتر ساحلی، استانی و منطقه‌ای، نشست‌های فرهنگی و ادبی، بزرگداشت مفاخر و دوره‌های انتخاب کتاب سال که به صورت مناسبتی و سالیانه در جزیره برگزار می‌شود، بخش کوچکی از نتایج حاصل از تفویض اختیار صورت گرفته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم طی چند سال گذشته بوده است.