سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد:

اعلام آمادگی اروند جهت همکاری برای واردات واکسن کرونا

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند در صورت نیاز آمادگی دارد تا با کمک سرمایه‌گذاران در واردات واکسن کرونا مشارکت و همکاری کند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حسین گروسی در نشست بررسی مشکلات اروند در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: اگر اختیارات لازم به منطقه آزاد داده شود و در صورت نیاز می‌توان از ظرفیت این منطقه و فعالان اقتصادی جهت وارد کردن واکسن کرونا استفاده کرد.

وی افزود: در منطقه آزاد اروند نیاز است تا برخی ادارات اقتصادی همچون صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آبفا راه‌اندازی شوند و از زمان راه‌اندازی این منطقه هنوز بسیاری از ادارات اقتصادی در این منطقه ایجاد نشده‌اند.

گروسی از دیگر نیازهای این منطقه را راه‌انداری دانشگاه علوم پزشکی دانست و اذعان داشت: نیاز است که در این منطقه دانشگاه پزشکی راه‌اندازی گردد تا با تربیت پزشک، در کنار تامین نیاز منطقه، امکان استفاده از این نیروها در کشورهای همسایه را هم داشته باشیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در پایان خاطرنشان کرد: بهترین راه توسعه، ایجاد شرایط برای سرمایه‌گذاری است؛ مناطق آزاد در مناطق محروم و مرزی با هدف توسعه و رونق منطقه و کشور ایجاد شده‌اند؛ به همین دلیل باید به این مناطق اختیاراتی داده شود تا امکان فعالیت بهتر و بیشتر را داشته باشند.