معاون اجرایی ریاست جمهوری مطرح کرد:

افتتاح طرح‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی با هدف ایجاد اشتغال در دولت سیزدهم

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در دولت مردمی سیزدهم طرح‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی به منظور اشتغال‌زایی جوانان افتتاح می‌شود، گفت: در هفته دولت فاز‌11 پارس‌جنوبی که بیش از 20سال توسط خارجی‌ها معطل مانده بود، تکمیل و افتتاح شد. همچنین 100هزار مسکن توسط رئیس‌جمهور تحویل متقاضیان شده است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، محسن منصوری در مراسم رونمایی از ۸۵۰بسته سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در حاشیه نمایشگاه «روایت خدمت (وعده، وفا)» برگزار گردید، افزود: امروز همه نقاط کشور به کارگاه بزرگ سازندگی در بخش‌های عمرانی، اقتصادی، سیاسی و… تبدیل شده و افق‌های بسیار روشنی را پیش‌روی داریم. امروز در زمینه رشد اقتصادی کشور بالای ۴درصد هستیم، درحالی که در دولت قبل طی ۵سال این عدد نزدیک به صفر شد.

وی اظهار داشت: تورم ۶۰درصد به ۴۷درصد رسیده است که البته این هم عدد بالایی می‌باشد که به هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست. اما این‌که وضعیت کنترل شده و روبه نزول می‌باشد، یک توفیق است و امسال در برنامه‌ داریم تورم را بیشتر کاهش دهیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که دستاوردهای دولت سیزدهم ساعت‌های زمان می‌برد، اضافه کرد: در دولت سیزدهم رشد نقدینگی از ۴۰درصد به ۲۵درصد کاهش یافته است.

منصوری با اشاره به بسته‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، گفت: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مسیرهای سرمایه‌گذاری را کوتاه کرده و کیف‌های سرمایه‌گذاری ایجاد شده است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری با اشاره به تهیه ۸۵۰بسته سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خاطرنشان کرد: به‌عنوان مجموعه دولت تمام‌قد از این اقدام مناطق آزاد حمایت می‌کند، دستور رئیس‌جمهور است که باید موانع تولید برداشته شود.