افتتاح ویدئو کنفرانسی ۱۱پروژه عمرانی و گردشگری کیش توسط رئیس‌جمهور

یازده طرح زیرساختی، عمرانی و گردشگری در جزیره کیش با 2هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، بیستم شهریورماه توسط رئیس‌جمهور از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد شد

به گزارش اخبار آزاد مناطق،‌ در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و شورای سلامت کیش و همچنین جهت جلوگیری از تجمعات و پیشگیری از شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا، ۱۱طرح زیرساختی، زیربنایی و گردشگری جزیره کیش، توسط دکتر حسن روحانی از طریق تصویری و به صورت آنلاین افتتاح خواهند شد.

طرح‌های مورد بهره‌برداری شامل ۴طرح دولتی با عنوان نخستین هلی‌پورت کشور، مرکز نوآوری کیش،‌ شبکه توسعه یافته فیبر نوری و تونل ارتباطی جزیره و تعبیه کابل فیبر نوری دریایی پشتیبان جزیره کیش است.

پروژه‌های بخش خصوصی نیز شامل هتل ۵ستاره پانوراما، مجتمع‌ مسکونی خانه، مجتمع مسکونی ستاره، مجتمع مسکونی پرشین۲، مجتمع خدماتی پارسیس، شرکت زمهریر کیش و شرکت مبلمان سام چوب کیش است.

بنا بر این گزارش، مرکز نوآوری کیش، برجی در یازده طبقه، یکی از مهم‌ترین طرحی‌هایی است که با هدف ایجاد و توسعه زیست‌بوم نوآوری و خلاقیت جهت تامین نیازهای علمی و فناورانه بخش خصوصی و دولتی در جزیره کیش فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز خواهد کرد.

همچنین، هلی‌پورت کیش نیز، یک سایت اختصاصی برای بالگردها است که نمونه دیگری در کشور ندارد.

با عنایت به اهمیت دسترسی آسان و سریع به فناوری‌های ارتباطی توسط مردم، توسعه زیرساخت‌های مخابراتی نظیر توسعه شبکه فیبر نوری و تعبیه کابل فیبر نوری پشتیبان برای این جزیره پرتردد که علاوه بر ساکنان، پذیرای فعالان اقتصادی، متخصصان و کارشناسان و گردشگران بسیاری است، طرح مهم و کلیدی در افزایش رضایت کلیه ذینفعان است.

شایان ذکر است، ارزش سرمایه‌گذاری ۱۱طرح مذکور، بیش از ۲هزار میلیارد تومان عنوان شده که بهره‌‌برداری از آنها، موجب ایجاد بیش از ۱۰۰۰شغل به صورت مستقیم خواهد شد.